11 Temmuz 2006 Salı

Benimki "Nörd".Ya sizin ki?



Mahallenin terzisi ölünce,konu komşu araya girmiş kadını aynı
mahallenin kasabıyla evlendirmişler.
İlk gecelerinde kasap bir taraftan soyunurken bir taraftan da
soruyormuş.
"Senin rahmetli de böyle pazu varmıydı?Böyle omuz varmıydı?
Böyle kaş göz varmıydı?Böyle kıç baş varmıydı?
Kadının sabrı taşmış artık...Demiş ki:
"Rahmetli de bu dediklerin yoktu amma,şunca zamanda hem
beni öperdi,hem seni öperdi üstüne de iki pantolon dikerdi."
...
Şimdi bayram değil seyran değil eniştem beni niye taciz etti
diyeceksiniz.
Nedeni şu:
Adı bilgisayar dosyası gibi "seksüel" uzantılı birsürü erkek modeli
çıkardıkları yetmiyormuş gibi birde bunların "nerd"ini çıkarmışlar.
Yakında "steyşın vagonu ya da weekend"ı çıkarsa hiç şaşmam.
Belki cabrio'su da çıkar.
Nerd,kısaca "bilim/teknoloji takıntılı anti-sosyal kişi" demekmiş.
Okunuşu da "Nörd".
Genel görünümleriyle dikat çekici olmayan bu kişiler,siyah çerçeveli
gözlük takıp kılıfını da yanlarında gezdirirlermiş.
Sağa sola bulaşmazlarmış.Yani ona buna askıntı olmazlarmış.
Son moda giysilerden bi haberlermiş.Vakitlerini bilgisayar başınge
çirirlermiş.Hiç bir şeyi atlamazlarmış.Süper zekilermiş.
Hepsi tamam da..Gözlük kılıfını yanında gezdirme işini ben
anlayamadım.
...
Listeye göre Bill Gates yüzde 100, Bush ise yüzde 67 Nerd...miş.
İdrar tahlilinde üre oranını ölçer gibi nasıl ölçmüşler onu da
anlamadım.
Deniz Seki,Seray Sever "yüz de yüz nerd" demiş.Tercihleri olarak..
...
Kadınlar hakkında ahkam kesmek hayatta yapacağım en son şey.
Ancak,kadınların kendi sızdırdığı ve bazı kendini kadın uzmanı sanan
ukala dümbeleklerinin vediği bilgilere bakarsak ortada çelişkili bir
durum var gibi.
Hani kadınlar kendisine zaman ayıran,bakımlı,yakışıklı karizmatik
adamlardan hoşlanırlardı?
Hatta hafif çapkınlardan..
Çelişkiyi;"aldatılma tehlikesi yok,görüntüde bi numara olmadığından
birinin yürütme tehlikesi de yok" şeklinde açıklıyorlar.Yani elimizin
altında kafamı ağrıtmayacak biri olsun demeye getirimişler.
Kadına,"kocan çok çirkin" demişler,"anamın evinde o da yoktu ya.."
demiş.
Bunların ki de o hesap..
"Yani şimdi bu laf buraya oldu mu?"derseniz,bence oldu.
Ben bu lafı çok severim.Başından beri bir punduna getirsemde yazsam
diye uğraşıp duruyordum kısmet burayaymış.
...
Kadirizm tarikatının güncellenmiş,ehlileştirilmiş bir sempatizanı olarak
bu konuda alınacağım bir şey yok.Başkası ne yaparsa yapsın,dedim
ilk başta..
Beni Cemil İpekçi giydirmiyor ama kötü giyindiğim de söylenemez
Demode kovboy çizmelerim hariç.
Onlardan da vageçemem.Aynaya bakmaya bile onlardan başlarım.
Tipim de yerinde..
Saçlarım,daha doğrusu kalan saçlarım kırlaşmış o kadar.
Karacoğlan ne demiş,"Bana kır saçlı diyen dilber,Richard Gere kır saçılı
değilmi?"
Bence yerinde bir soru.
Yeri gelmişken, bu Richard Geren'in Winona Ryder'le oynadığı
"New York'ta bir sonbahar" diye bir filmi vardı.
Benim de yaşım tuttuğundan bu filmi çokseverim.
Hatta Winona'nın yanında kendimi hayal ederim.
Beraberce ellerimizin baş parmaklarıyla işaret parmaklarını Fatih Ürek'i
tarif eder gibi birleştirip,üzerine sararmış sonbahar yapraklarında
birer tane koyup patlatarak o ağaçlıklı yolda yürüsek..
Bir taraftanda mokunda boncuk bulmuş gibi bir birimize sırıtsak..
Hayal işte..Ne demişler.. İnsan hayal ettiği müddetce yaşar!
Ne diyordum..Ha..
Hatta "kendimi balkondan atsam havada kaparlar"derim hep..
Gerçi arkadaşlar ,boş yere kafanı gözünü patlatıp yarma bu saatten
sonra diyorlar ama kıskançlıktan söylediklerini biliyorum.
Bu durumda "Nörd"ün tarifinde canımı sıkan bir tek bilgisayar
konusu kaldı.
...
Sanıyorlar ki monitörün önünde embesil gibi oturuyoruz.
Asıl yanılgıya da orda düşüyorlar.
Bezelye tanesi kadar beyinden de izafiyet teorisi bekldiğimiz yok zaten.
...
Bilgisayarcı dediğin adam bir eliyle göğsüne pat pat vururken aynı anda
diğer eliyle de öteki göğsünün üzerinde daire çizebilen adamdır.
Açar önüne dört tarayıcı,on pencere..İkisinden upload,üçünden de
download eder.Bir taraftan beleş mp3 ararken, messenger'dan da laf
yetiştirir.
O da yetmez kartonla mangal yeller gibi ısınan CPU'yu yeller.
Bu lafların türkçe meali şudur:
Bu adamlar elin gavuruna benzemez."Nörd"ün tarifini bilmezler.
Bilseler de umurlarında olmaz.Üç beş işi bir arada yapabilirler.
O yüzde dikkat edin..
Backup yapmayı unutmayın.
Çünkü bu saflıkla her an formatı yiyebilirsiniz!
Blogcu tarikatında kaç erkek blogcu var bilmiyorum.
Ama bildiğim birşey varsa ellerine düşersen adamı "Nörttürürler".
"Nörd"cülere duyurulur...
...
Bu da benim "Nörd"cülere "güzel bir paylaşım"ım olsun.

Hiç yorum yok: