17 Temmuz 2008 Perşembe

108 Yaşındaki Blogcu'nun nesi ilginç?



Bir önceki yazıma değerli arkaşlarımızdan birisi yorum yapmış.
Özeti şu:
"Gelmiiim oraya!"
Tabii bu yazımın kendini ilgilendiren kısmına ait.
Yaşlı Blogcuyla ilgili olarak da "ilginç olan bir şey varsa o da
bunamaması" demiş.
...
"Şimdi,bahara erdik gonca gonca gül derdik" dedikten sonra gelelim
konumuza..
Bu ülkede tapuda emlak alımı-satımı işini yapacak olsan da yaşın da
65 olsa "Akli melekeleri yerindedir" diye doktor raporu istenir.
Yani bizim insanımızın "kafayı yeme alt sınırı" 65'dir.
Diğer bir anlatımla "yaşı altmış beştir,ne yapsa yeridir."
Bu memlekette ortalama yaşam 71.2 yıldır.
80'ni 90'nı bulan,hatta geçen de vardır ama onlar çoğunlukla "benim
lipitim senin kolestrolünü döver" muhabbetindedir.
Ömürlerinin kalanı hastaneye reçel kavanozunda idrar taşımakla geçer.
Bu memlekette 45-50 yaş üzeri insanlar beceremem korkusu yüzünden
teknoloji,dolayısıyla PC düşmanıdır;hatta ve hatta "ben anlamam
kardeşim bu zamazingodan" diyerek bir anlamda bilmemeyi marifet
olarak sunmaya çalışır.
Kullananlar ise işi gereği mecburen öğrenmek zorunda kalmıştır ancak,
sadece işini görecek kadar..
Aynı insanlar bilgisayar alacakları zaman sanki yanlış bir iş
yapıyorlarmışcasına çocuklarını öne sürerler..
"Okuldan ödev mödev veriyorlar da o bakımdan...Yoksa.."

Bu ülkenin en baba blog sitesi 3 yaşında (Blogcu),onun babası blogger
ise 9 yaşındadır.
Yani kimsenin taaa bilmem ne zamandan beri blog tutma alışkanlığı yoktur.
Meraklısı sonradan girmiştir.
Mecburiyet değildir,"olmazsa olmaz" hiç değildir.
Kimse yolda belde önünü kesip "blog lazım mıydı birader/yenge?" demez.
Yani blog sahibi olmak için bu işten haberdar olmak,ilgilenmen gerekir.

"Bu memleket bilmem ne kadar blogcu var" lafını sallayın gitsin.
Çünkü gerçek sayı o değildir.Herkesin en az iki bloğu vardır.(Daha
fazlası da var)
Ayrıca açılan her blog canlı değildir.
Ya açılmış öylece kalmıştır,ya da bir iki yazıdan sonra devam etmemiştir.
Bir çoğu kes/yapıştır tarzıdır,kendine has yazanın sayısı azdır.

Bu memlekette çoğu kimse "yan komşuya geçiyorum,yarım saate
gelirim"i hatasız yazamaz.
Hiç olmazsa ya aşağı doğru ya yukarı doğru eğri yazar.
Genci yaşlısı dahil.

Bu memlekette çoğu kişi kendi başına bayramda seyranda cepten mesaj
çekemez.
Ya "Ne yaziim" diye sorar, ya da yazar,"olmuş mu" diye yanındakine
sorar,onayını alır.

Bu memlekette eline bir A4 kağıdı alıp "filan filan adrese elektrik su
bağlatacağım,bizahmet alakadar oluverin" babında dilekçe yazamaz;
arzuhalciye gider.

Çeneye gelince ishal olmuş gibi konuşur da,şu söyledikleri kağıda aktar
desen aktaramaz,aktarsa da aynı tadı vermez.
....
Fazla uzatmayagerek yok.
İstenirse bu örnekler çoğaltılabilir.
Şimdi...

Türkiye'ye gelse,insanların "ulan şu ninemi karşıdan karşıya geçirsem
de sevabını alsam" diyeceği,akranlarının "Lipitlerin efendisi-Kolestrol
kardeşliği" filmleri çevirip,"kolestrolum var yiyemem ammaan,basma
da fistaan giyemem aman" diye türkü çağırırken onun 107 yaşında
blogger'a kayıt olmasının,iki kelimeyi bir araya getirip cümle kurup
yazmasını becermesinin,ve de bunu kaytarmayıp ölene kadar
sürdürmesinin ne gibi bir ilginç yanı olabilir ki?

İlginçlik bunu matah bir şey zannedip bloğuna taşıyan benim gibi
gerzekte..

İlginç!

12 yorum:

Adsız dedi ki...

ya hocam neden bana bunu yapıyosunuz..
niye bu ataleti bu kadar tepeleyesiniz.. haddini bildiresiniz var.. bi bilsem =P..

bi kere ben hıh nesi ilginç derken!! sizin..''duygu aktarımında hata yapabilir gibi" endişenizi gidermek ve biraz takılmak için yazmıştım onu.. ve artık beni az da olsa tanımışınızdır diye..
yoksa.. bir kadını ele de ölmüş birini hele de.. yaşlılarla uğraşan bi işin içindeyken..
nasıl o kadar duygusuz bir şeyi gerçekten söylemiş olabilirim ki..

ayrıca bloğu okudum dedim..
kadın bloğu kendi açmamış.. kendi kaydolmamış..
insanlar onunla sohbet etmişler..
hatun 108 yıl öncenin anılarını anlatmış.. onun güncesini yazmışlar..


ve..zaten gidin hülya başağın baba anne anne anne anılarına bakın dememin nedeni de o..

yani tamam bizim millet yazamaz çizemez.. filan da..

işte ister ukalalık deyin ister ne derseniz..
okuduğum bir sürü yabancı blogda..
yapılan ifade hatalarını.. yazım hatalarını da listeletmeyin bana..
okunası.. güzel.. şiirsel duygusal ciddi ve akîl bi yabancı blog bulunca acık deşiyorum..
ya edebiyat fakültesi mezunu çıkıyo..
ya kısa öykü kursu görmüşü..
ifade özel bir yetenek ve teknik gerektirir..
sizin verdiğiniz örneklere kadar inmeyeceğim..
ama..

bizim de yaşlı blogcularımız var.ona yaşlı dediğimi duymasın ama..
buyrun..
http://halisabi.blogcu.com/
lütfen profiline bakın..

saygıyla..

atalet

Gergin dedi ki...

:))
Hadi modifiye edilmiş haliyle yazayım..

"İnsan sevdiğini yerden yere çalarmış"

Adsız dedi ki...

ayı palağını.. tabbak sevdiğini..
diyelim peki =).............

atalet

Gergin dedi ki...

İyi madem:)))

bitti dedi ki...

çok tatlı gidiodu
okudum
yorumları da okudum
ikinizi de seviorum=)

Dolphinblue dedi ki...

anam ben bunların hızına yetişemiyorum! onlar halletmişler kendi aralarında zaten :)

Gergin dedi ki...

Vayyy!!
Tintintiniminihanım..
Pek duygusal gördüm sizi..
Ne iş?
(Sana ne?)

bitti dedi ki...

bunalımdayım
duygusalım
ne yani ben duygusal olamaz mıyım
romantik diiliz dedik
biraz odunuz dedik die
siz de bizi-ki bilirsiniz o çğul kişilik benim-iice küt yaptınız
malum iki yorumun birinde seviorummmm uleyyynnn demezsem olmazzzz

Adsız dedi ki...

pşşt hocam..
1919 nasıl yıl olarak..
oralardan başlıyan bir anıdizi başlattım..
hani 108i tutturamadım ama..
90 var ..
=D..............

Adsız dedi ki...

Hocamm sizi okumayı özlemişim valla..
İlk uğradığım yer burası oldu ...
Aklım bulandı tarih çalışmaktan bakın siz nasılda iyi geliverdiniz.. :)
Mevzu bahisi pek anlamadım ama saygılarr sevgilerr hürmetlerr..
Kadeh

bast dedi ki...

50 yi çoktan devirmiş nineyim :)
Pc düşmanı olmak bi yana, tam tersine pc aşığıyım 2,5 yıldır yazıyorum.Annekedi blogcuydum,şimdi BAST'ım , kuyruğu tiyretmezsem 80 i ne de gelsem yazacağım :)
Size harika haftasonları diliyorum.
( arka bahçede 2 tek atarken :)

Adsız dedi ki...

hehe.. hocam onca laf sokmaya yoksunuz..
sanırım ya tatildesiniz..
ya grevdesiniz =)
atalet