15 Temmuz 2008 Salı

Blogcu'nun yaşı devlet sırrı mı?

Nedense bizim blogcular profillerinde gerçek yaşlarının görünmesinden
pek hoşlanmazlar.
O yüzden de blog sitelerinin yaş ortalaması 0-1 civarlarındadır.
Üstelik hani "ufacık çocuk;başına bir iş miş gelir" diye ilgileneyim desen
nerede yaşadıklarını da bilemediğinden yardım da edemezsin.
Çünkü "orda, burda,aha şuracıkta işte" türünden şehirlerde yaşarlar.
Hadi bu şehirlerde yaşayanları biraz sıksan bir şekilde bulabilirsin de ya
"Hiçbir yerin ortası" şehrinde yaşayanları ne yapacaksın?
Amerikan filmlerinde olduğu gibi iki saat telefonda oyalasan yine de yer
tespiti yapamazsın.
Uydu muydu hak getire..
...
Bunları ben gerçek yaşımı yazdığım için söylemiyorum.
Onun nedeni başka.Başka zaman anlatırım.
...
shiftdelete.net sitesinde okudum;"Dünyanın en yaşlı blogcusu" ölmüş.
13 Temmuz 2008 tarihinde yani öldüğü günde yaşı 108..
Yazı ile "yüz sekiz"
107 yaşında blogculuğa başlamış,adı Olive Riley..
Öldüğü güne kadar yayınladığı yazı sayısı 70!
Yani ortalama ayda altı yazı!
Hem de yazıların bir kısmı günlük yaşamla ilgili..
Bir kısmı hatıra.
Valla halimden utandım.
Ha,bu arada yazısına yorum yazan birisinin yaşı da 104..
Bunu görünce daha beter utandım.
Düşündüm de..
Anlaşılan kadın yaşını saklamıyor..
Bizim blogcu.com da blog açsaydı ne olacaktı?
Malum;98'den sonrasını göstermiyor ya blogcu.com...
"Beni aldattın kadın!98 dedin,108 çıktın!"
"Halbuki senle ilgili ne hayallerim vardı!"
...
Yurt dışında yaşamış,yabancıların düşünce tarzına vakıf birisi
(Sadece İngilizcesi olan duygu aktarımında hata yapabilir gibi
sanki..) bir iki yazısını çevirse de okusak..
Mesela Dolphin..

3 yorum:

Dolphinblue dedi ki...

mesela ben he :)

tamam siz bir yazısını seçin bende ricanız üzerine onu çevirmeye çalışayım ama dediğiniz gibi bire bir çevirme değil kendi fikirlerimle birlikte nede olsa 2 yıl yaşadık ingilterede az çok gözlemimiz var. yeri geldikçe bende küçük küçük notlar düşebilirim yazı içinde parantezlere alınmış bir şekilde...

bu arada 76 doğumluyum hocam. istanbuldayım beklerim :)))

ATALET dedi ki...

bi kere kadın avustralyalı..
ingiliz değil..
ve o yüzden..
çok farklı bi kültürden..
de..
konu bu değil..
ben bi baktım..
kanaatimce.. kadın sadece bunamadığı için ilginç..
aslında pek bi matah değil..
bu şaşkın orta avrupalılar da pek ilginç bulmuşlar yaşlı birini..
eh bulurlar elbet.. öz değerleri mi kalmış..

bakım hbasak da anne annesini yazıp duruyo..
hem kendi yakın tarihimiz..
hani nerde gazeteciler filan..
=P..

kadın saftirik yabancının biri..
ama yabancılar zaten genel olarak saftririk..
hiç bizanslı değiller..
=P
iş bu nedenle..
ben sadece..
hiçbiryerfin ortası kavramına habire laf sokuşturan sevgili hocama cevap verecek.. ve yaş konusunda da laf sokup gideceğim..

efenim..
hiç biryerin ortası deyimi insanların nerde olduğunu anlayamayacağı kadar ıssız yerler için kullanılır..
ben de özellikle ruh halime pek uygun bulduğum için bu lafı seçmiştim..
=)
yoksa istanbulda olduğumu herkes biliyor zaten =P..

ha bi de.. yaş konusu..
ben olabildiğim en yaşlı yaştayım.. blogcuda..
=P
zaten atalet 1000 yaşında..

Gergin dedi ki...

Dolphin'e..
Özellikle "mesela" dedim.
Herhangi bir zorunluluğun yok.
Sadece ne demek istediğimi anlatabilmek için seni örnek verdim.
...
Yazmak istersen yazıyı da sen seç.
Maksat fikir edinmek.

Atalet'e..

Bu yorumu "Dur şunun ağzının payını vereyim de Atalet'e sataşmak neymiş görsün" şeklinde mi
algılamam gerekiyor,bilemedim.
Ancak arka planında daha fazla şeyin olduğu,yazılanın ise
"imbikten geçirildikten sonraki
hali" olduğu hissine kapıldım.
En iyi tekrar tekrar okumak,sonra
cevap yazmak.
...
Bu arada ben kadının milliyeti ile ilgili bir şey yazmadım.Çünkü önemli olan o değildi.
Dolphin'i öne sürmem buna sebep olduysa sebebi yukarda..