8 Eylül 2008 Pazartesi

Ramazan geyiğinde son nokta!

Alem milletizdir vesselam...
Senede bir defa ramazan gelir,alt tarafı otuz gün oruç tutacağızdır
ama yasak sınırlarını dibine kadar zorlamazsak çatlarız.
Her ramazan ayı geldiğinde "saçma sapan sorulara akla ziyan
cevaplar" şeklinde özetlenebilecek geyik muhabbeti başlar.
"Sakız çiğnemek orucu bozar mı?"dan başlar devam eder gider.
Geçen bir yerde okudum,"bikini oruç bozar mı?" diyen bile çıkmış.
Bu işle görevli hoca ne demiştir bilmiyorum ama insan kafayı biraz
çalıştırınca cevabını bulmakta zorlanmaz.
Bana göre durup duran bikini oruç bozmaz.
Lakin giyenin fiziki yapısına göre olsa olsa bakanın niyetini bozar.
...
Bir kaç gün önce TV'de meşhur ilahiyat Prof'u Bayraktar Bayraklı'ya
denk geldim. Hani şu ilginç huyları olan ilahiyatçımız.
Bir şey anlatırken yüzüne bakmazsan rahatsız olur,konuşamaz.
Hatta bir ara "Ceviz Kabuğu" programında Hulki Cevizoğlu sürekli
önündeki notları kontrol edip hocaya bakmayınca önce bir kaç defa
ikaz etmiş,haliyle ikazı dikkate alınmayınca da küsüp sözü yanındaki
konuşmacıya vermişti.
Neyse..
Yıllardır vatandaşın sormaktan bıkmadığı,cevap verenin ise
anlatmaktan dilinde tüğ bittiği soru o programda yine soruldu:
-Denize girmek,duş almak orucu bozar mı?
Hocanın buna verdiği cevap benzer sorulara da bir anlamda cevap
niteliğindeydi:
-Sen suya girersen bir şey olmaz;ancak su sana girerse bozulur.
Bir nevi formül..
Kim,ne nereye girip çıkıyor bakıyorsun, kararı veriyorsun.
Ben bu cevabı tüm kötü niyetimle genleştirip işime gelecek bir
şekilde yorumladıysam da burada yazmam ramazan mübarek gün
doğru olmayacağından şimdilik erteliyorum. ...
...






Bu resim neci?
Klişe lafla, demokrasilerde çarenin tükenmeyeceğinin bir
göstergesi.
Burası akşamın bir vakti sahil kenarı...
Akşam dediğim de saatin 10'u filan..
Diğer bir deyişle 22..
Bizim belediye başkanı saçma sapan soru soracağına adam gibi
oruç tutanlara bir güzellik yapıp ,"benim vatandaşım mağdur
olmasın,denizinden geri kalmasın" diye ara ara sahilin belli
bölümlerini ışıklandırmış.
İsteyen istediği saatte rahatca denize girebiliyor buralarda..
Fotoğraf dandik cep telefonu ile çekildiğinden tam olarak belli
olmuyorsa da eğer nakış filan işlemeye niyetiniz yoksa ışık
gayet yeterli.
Haliyle bu fotoğrafı denizde bol bol çimdikten sonra çektiğimi
söylememe gerek yoktur sanırım.
Bu vesile ile fesatlanıp da abuk sabuk yorum yazıp,arkamdan kötü
laflar sarfedecek olanları uyarıyorum!
Ramazan falan dinlemem çok fena beddua ederim haberiniz olsun!
Benden söylemesi!...
(Bu kadar çok ünlemi konunun vahametini daha iyi kavrayabilmeniz
açısından koydum.)
....
TEŞEKKÜR..
Her ne kadar yazıyı yorumlara açmasam da napıp edip doğum

günümü kutlayan Dolphin,Zuleyla ve de yazının mimarı Vivaforever'a
teşekkürü bir borç bilirim.
Beni yaşatan sizlersiniz.
(Yuh!Yalaka!)

Hiç yorum yok: