23 Ekim 2008 Perşembe

"Kadın davettir"


Julia Kristeva...

Onun için "1970'li yıllardan itibaren çağdaş aydınların en saygın
isimlerinden biri olmanın yanı sıra, eleştirel felsefenin de en önemli
dayanaklarından birisi" diyor Vikipedi..
Başlıktaki lafı da o söylemiş.
"Kadın davettir"
Kadın davet ise..
"Davete icabet" etti diye erkeğe niye kızılıyor o zaman?
İlaveten...
Bu laf aynı zamanda sık kullandığımız "dişi kuyruk sallamazsa...."
nın kibar ve usturuplu bir versiyonu değil mi?
Güzel Türkçemizin bu güzide lafını "kadınları rencide edici"
bulanlar neden çıkıp da bu karıpaşaya bir çift laf etmiyor?
Başka sorum yok.
Sanık sizin!

7 yorum:

Adsız dedi ki...

vardır bi bildiği..
biz takvimle uğraşırken.. kaçırmışız.. bi okuyalım..
anlayalım.. sonra sanığa soru sorarız hocam hakkımız baki kalsın....
atalet..

Adsız dedi ki...

Hocammm
Yeni yazı eklemek için neyi bekliyorsunuz :)
Gel git gel git aynı yazıyı görmekten bi hoş oldum...Şayet balık kavağa çıkıcak die bekliyorsanızz çıkmaz hocamm doğasına aykırı :)

www.asinehrii.blogcu.com

Gergin dedi ki...

Seni mi kırıcam..:)

Adsız dedi ki...

davet nedir biliyor musun? vücut diliyle "beni becer" mesajı, yol kenarında ağır makyaj ve fahişe üniformasına dönüşen mini etektir. kadın olduğum gerçeğini bir çarşafla mı gizleyeyim? şimdi müsaadenizle aylardır kesişmekte olduğum az platonik erkek arkadaşımı kafeslemem gerekiyor onu nasıl DAVET edeceğimi biliyorum dava kapanmıştır.

Adsız dedi ki...

bu adsız açık sözlü..
gergin hocam..
benim ekolu adsız ile bu adsı aynı kişi mi ki??

ama söyleyin uğraşmasın platonikte kalsın.. daha iyi olur.. kendisi için..

zira.. karşı taraf daha kalabalık..
yıla söze yaşa yaşama mesleğe bakmıyor.. yorar sonra..
azıcık aşım kaygısız başım demek evladır..

atalet..

Gergin dedi ki...

Atalet;
Valla onu bilmem de bana niye
kızdı onu anlamadım.
Veya kızmadı da bana mı öyle
geldi.
Ne cevap yazsam bilemedim o
yüzden.
Neyse..
Tekrar gelirse açıklar herhalde..
Senin tavsiyene gelince..

Valla bir erkek olarak o
kadarını bilemem ben.
Aranızda anlaşın.:))

Adsız dedi ki...

hocam..
adsız benim adsız deilmiş..
sana da kızmmış..
bence kızgınken sana gelmiş..
eh bu yazı da cuk oturmuş..
acık rahatlamıştır umarım =)
sen yazma yorum altı filan..
belki bana yönlendirebilirsin..
ama eski yazılara..
zira..
yeni yaılardan pek noolduğum anlaşılmıyo =D

atalet