25 Kasım 2008 Salı

E çüş artık!



Bugün yine kadınlara ait ne günüyse artık tv'nin birine konuk
olarak bir hatun çağırmışlar.
Anladığım kadarıyla kadın çetelerinden birinin başı.
Konu kadına uygulanan şiddet.
Aynı şeyleri dinlemekten izlemekten gına geldi ama yine de
kayıtsız kalamadım,izledim.
İyi ki de izlemişim,meğer bilmediğim başka şeyler de varmış.
Mesela kadın saçını yaptırdığında ya da boyattığında
bunun
farkına varmamak da şiddetmiş!
Hem de psikoljik şiddet!
E pes!
Hatta çüş!
Bu herif kısmının ömrü kadınların kıçında "bakalım bugün ne
ne yumurtlayacak" diye tedirgin tedirgin beklemekle mi geçecek?
Bundan âlâ psikolojik baskı,şiddet olur mu?
Bu ne ya...
Gelen giden heriflere giydiriyor!
Önce "gel bak ne vercem" diye kandırıyorlar ondan sonra da
vur Alllah vur.
Yok dayaktı yok tacizdi...
Sürekli şikayet.
Aynı durumdaki erkek için laf eden yok.
Aynı konumda bir erkeği düşünüyorum da,adamcağızın kafasında
yapabileceği tek değişiklik saçını kestirmek.
Lakin onu bile kimse iplemez.
Zorla birilerinin gözüne soksa da "nasıl olmuş" dese...
Önce inanmaz bir bakış ve de ses tonuyla "traş mı oldun" diye
sorulur sonra da ilgilenmiş havalarında "arkanı dön bakiim" denir.
Artık ensede ne halt görecekse...
Peki ya taciz?
Sanki erkeklere böyle şeyler olmuyor.
Ama erkek kısmı sabırlı,dişini sıkıyor.
Bu yaşıma geldim,daha şu kadın beni taciz etti diye sızlanan
adam görmedim.
Rahatsız olmadığından değil,terbiyesinden.
Naapsın garibim?
Kadınların yaptığı gibi ortalığı ayağa kaldırsa kadın rezil olacak.
O yüzden hiç sesini çıkarmıyor kaderine razı oluyor..
Yahu bırakın onu bunu da, erkek kısmı şu meşhur fıkradaki gibi
"araba her fren yaptığında maaşın mı artıyor" diye çemkirmekten
bile mahrum.
Ne desin garip?
"Karın tokluğuna çalışıyorsunuz herhâlde.."mi?
...
Şimdi aklıma geldi.
Yanılmıyorsam şimdi söyleceğim konuda alınmış bir karar bile var.
Konu şu..
Kocanın karısıyla istediği halde yatmaması insan haklarına
aykırıymış.
Görüyor musunuz nalıncı keserini?
"Yahu" demiyeyim diyorum ama dayanamıyorum;ya; yıllardır
erkekler bu konuda kadınların yan çizmelerinden yakınmıyor mu?
Bu meseleler hep espri konusu olmamış mıdır?
E o zaman nerde erkeğin insan hakları?
Üstelik "başım ağrıyor" gibi yılların delili kabak gibi ortalıkta
dururken.
O zaman daha ne şiddetten tacizden haktan hukuktan bahsediliyor?..
Sonuç olarak şöyle derim:
-Hasta etmeyin adamı!
...

Fıkrayı bilmeyenler için..
...
Kalabalık bir IETT otobüsünde kadının biri arkasındaki adama;
-"Noluyoruz habire arakamdan yükleniyorsun" der...
Genç adam gayet sakin...
-"Otobüs fren yapınca yani sey pardon... "der .....
Az sonra kadın yine uyarmak zorunda kalır
-"e yüklenip duruyorsun..... "
Genç adam yine sakin,
-"Madam fren fren ... fren yapinca .... " derken kadın sözünü keser;
-"İyi de o pantolunundaki sertlik noluyor?"
Bizimki yine yüzsüz yüzsüz;
-"Madam maasımı yeni aldım onlar para tomarı" diye yanıt verir.
Madam da boş durmaz ...
-"e bu nasıl maaştır taksimden beri her frende zam geliyor?''

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hocam.. ben dayanamıyorum o programlara..
siz niye izliyosunuz..
işin b.kunu çıkaracaklar ya illa..
bir yanda can vereni şiddetten bezeni dğer yanda bir grup salak hatun.. bıkbıkbıkı..

ama şu saç konusunda pek haklı buldum sizi..=)
bir kez skyı farketmedim..
başıma kaktı biliyo musunuz..
oysa ben bendeki değişimleri farketmesin diye elimden geleni yapıyorum..
=)
hayır bi gün mor bi gün yeşil..
bi gün de beni tanımayıverecek..=)

şaka bir yana..
birlikte olduu kişiye karşı körleşiyor insan.. bi süre sonra..
eğer.. körleşmese.. pek hoş olurdu bence ilişkiler..
sakin sakin kızmadan bak buna ne dersiniz.. =P
atalet

Gergin dedi ki...

Atalet'e..
İyi olurdu da..
Zor görünüyor.
O progrmlara gelince,bahsettiğim
program tipik kadın programı
değil.
TV8'de Erkan Tan'ın ciddi bir
programı.
Bu arada 25 Kasım özel bir günmüş
gerçektende..
Tam olarak adı "Kadına Yönelik Şİddete Karşı Uluslarararası Dayanışma ve Mücadele Günü"
...
Sk belki cilve yapmıştır.:))
Ciddi ciddi bozulduğunu
sanmıyorum.
Erkekler bu tür hikayelere kafalarını pek yormazlar.
Eline bir koz geçti ya..
Belki değerlendirip tadını çıkarmaya çalışmıştır.:)