27 Ocak 2009 Salı

İdealim

Geçenlerde msn'de bir arkadaş ne iş yaptığımı sordu.
"Veresiye köpek taşlarım" deyince de şaşırdı..
O kafasından bana başka işler yakıştırırmış meğer.
"İdealin neydi" dedi..
İdealim yoktu dedim.
Gerçi meslek seçeceğim yaşlarda "ideal" meselesini
irdeleyecek durumum yoktu.
Bi ipim bi de gözümde tikim dalgama bakıyordum;hiç
bir şey umurumda değildi.
Ama bugün geriye dönüp baktığımda bilmeden de olsa
doğru davrandığımı düşünüyorum.
Çünkü ideal = stres.
Niye mi?
Neticede ideal dediğin şey ulaşmayı planladığın,yaşamını
ona endekslediğin bir hedef.
Önce o hedefe ulaşacaksın,yapmayı hayal ettiklerini daha
sonra yapacaksın.
Sanki Allah'la senet yaptın.
Sittin sene yaşacaksın;garanti verdiler çünkü..
Aslında o ideale ulaşmaya çalışırken resmen hayatı
erteliyorsun,ıskalıyorsun..
Tıpkı süratle giden bir arabanın camından dışarı baktığında
manzaranın daha ne olduğunu anlayamadan fırt fırt geçmesi gibi..
Hayatı stres yapmadan biraz da kendi haline,doğal akışına
bırakmak gerekmiyor mu?
...
Son olarak Atalet'i dellendirmek için şöyle diyorum:
Düşündüm de..
Aslında "olmazsa olmaz"ım değildi ama bir idealim vardı.
Doktor olmak..
Azz sonra..:))

5 yorum:

Adsız dedi ki...

aferin kendim.. pıtpıtpıt..omzuma kendimden =p...
şu gergin hocamın beni kızdırmak için girdiği hallere bak.. =D..
yakışırdı size doktorluk bi kere..
hatta branş sööliyim ..
yok yok üroloji demiycem..
havalı bi kbbci ya da ortopedist olurdu.. sizden../neden derseniz hekimlerin en keyifli ve havalılarıdır.. aslında hem cerrah.. hem klinisyen ..hem stressiz..
hem iyi kazanır.. kemıl trofiye de katılan onlardır.. motor kullanan da onlardır genelde..=P


atalet..

alpernatif dedi ki...

Tüm güneş girmeyen evlere girmeniz dileği ile hocam :D

bitti dedi ki...

buraya sadece müzik dinlemeye bile gelebilirim...
bu şarkının ayrıca hastasıyım
şu hasta halimle bile dans edesim gelio=)

ideallere gelince size katılıorum
size nasıl bir iş yakıştırmış o arkadaşınız doorusu pek merak ettim=)

benim hep nideallerim oldu
ama kendimi paralayacak kadar diil
genelde kısa sürelerde vazgeçtim çünkü=)

bi işte şu y. lisans imanımı gevretti
o da neseki bitti
darısı doktoranın başına:P

bitti dedi ki...

aaa bakın ben de doktor olabiliomuşum şimdi onu farkettim=D

ATALET dedi ki...

pşşt gergin hocam..
atalet mens klöbü açtım valla..
=P
dilediğinizce gelip takılabilmeniz için =)

sibaksın altında giriş kapısı..

atalet..