9 Şubat 2009 Pazartesi

50'sinden sonra fotoğraf çektirme teknikleri..





Arka planı..
Arka plan seçimi belki de bu işin en önemli yanı...
Öyle bir arka plan seç ki alengirli olsun.
Yani fotoğrafa bakanın ilk dikkatini orası çeksin.
Çeksin ki gözü bakışları hemen senin üzerinde yoğunlaşmasın.
Alıştıra alıştıra yani..(Bu fotoğraf örnek değil.Benim başka
şansım yoktu)

Vücut düz olmasın;kol bacak dağınık olsun.
Bakan,bir tarafa bakarken diğer tarafı gözden kaçırsın..
Konsantrasyonu bozulsun.
Yani baştan aşağı süzecek bir durum olmasın..
Kafana bakarken bacağını,bacağına bakarken kolunu gözden
kaçırsın.

Gelelim en önemli noktaya..
Göz kenarındaki kırışıklıklar...
Saç düzeltirmiş ayaklarına,saçları yandan kavrayıp arkaya
doğru asıl ki yüz davul derisi gibi gerilsin.
Bu hareketin bir diğer faydası da omuzlara..
Kolun dirsekten yukarısı omuz hizasına yakın olacağından
omuzda genişlik yaratır,omuzları olduğundan daha geniş gösterir..
Ve de göbek..
En son olarak nefesini tutup göbeğini içeri çek.
Eğer göbek içeri çekilemeyecek kadar büyükse bir duvar
arkasına geç,yağmur yağınca "camdan bakan arap kızı" pozu ver.

Son olarak..
Benim gibi gafil avlanıp da sırıtma..

Bu fotoğraf tam olarak tavsiyeleri karşılamıyor.
Çünkü tam nasıl çekilmesi gerektiğini tarif ederken habersiz
çekildiğinden arızalı yanları var..
Mesela o ara kafamdan muzurluklar geçirdiğimden sırıtıyordum.
Mokunda boncuk bulmuş gibi bir görüntü olmuş.
Hiç hoş değil..
Gitti canım karizma!..




7 yorum:

Adsız dedi ki...

evet mahlasa uymamış güleryüz..
ama özlü bir çalışma olmuş..
=)

tabi benim bunlara gereksinimim yok.. o başka..
=D

atalet

Gergin dedi ki...

:)))

Ondan hiç şüphem yok ki zaten..

oya dedi ki...

hocam..
bu resim insanda tırmanma isteği uyandırıyor..
çok başarılı..
tebrikler..

:))p

Gergin dedi ki...

Oya,

İyi ki bi tırmanma lafı ettim
ha..:))
Herkes kafayı ona taktı.
Bizim kötü bi niyetimiz yoktu
ki.(Yalancının?)
Maksat klöbe hareket gelsin...

Foto yorumuna gelince..
Bu foto ile ilgili tırmanma işi
hiç aklıma gelmemişti.
Gerçi benim nerden aklıma gelecek
o da ayrı bişey de..
Ne yalan söyliyeyim,ayıp olacak
belki ama kadının biri tırmansa
sorun yok da,kortuğum,ya kıllı tüğlü herifin biri tırmanmaya
heves ederse..:)))

Dolphinblue dedi ki...

he he ben koptum bu resme hocam

sizin gibi 50 sinden sonra yöntem aramamk için şimdiden bolca resim çektiriyorum :P

alpernatif dedi ki...

ahah

hocam
eller kulaklarda
dağlara karşı ezan okurum havası oluşmuş hafiften ama
ben bilmem artık :)

Gergin dedi ki...

Alper,
Keşke fotoya bakan senin gibi
düşünse..
Bana da saçları toplamış az sonra
darbukanın ritmiyle kıvırmaya
başlayacakmış gibi geldi..:))

Dophin,
Ellisinde hala blog tutuyor
olursan,senin bana yaptığın gibi adamın biri de ille de güncel resim diye tutturursa işte o
zaman görürüm seni..:))