1 Şubat 2009 Pazar

Daniel Defoe fantezisi : Robinson Crusoe


Yazılarıma baktım da..
Uzun zamandır kültür-edebiyat dalında yazmamışım.
Açığı kapatmanın zamanı gelmiş..Hatta geçmiş.
Yani ,yine bir "gergin prodakşın" kültür hizmetiyle karşı
karşıyayız.
(İşkence diye buna derim işte)
...

Robinson Crusoe'yi bilmeyen yoktur sanırım.
Hani şu meşhur "ıssız adaya düşsen yanına alacağın
üç şey" sorusuna cevap vermeye fırsat bile bulamadan
kendini ıssız adada bulan zat-ı muhterem.

Bu arada merak eden olur diye aynı soruyu kendime
sordum.
Cevaplar aşağıdadır..

Ben olsam kitaplarımı alırdım.

Sonra biraz çekirdek.

Kabak çekirdeği veya ayçiçeği (çiğdem)..
Bir de boş rakı şişesi..

Herhalde niyetim anlaşılmıştır.
"Çekirdek çitleyerek kitap okumak..."
Peki birader boş rakı şişesi de neyin nesi derseniz,o da
ıssız ada düşkününün mesıncırı..
Şişe 35'lik olursa eski sürüm,70'lik olursa plus..
Çoklu msn gibi bişey işte..
İçine birden fazla kağıt tıkıştırabiliyorsun yani..

Bu arada merak ettim;yanıma alacağım malzemelere
inanan oldu mu?

Uzatmayalım,bu Robinson Crusoe,benim "okumaya
doyamadığım kitaplar" kategorisine girer.
Başucu kitabımdır.
Özellikle yaz ve kış aylarında mutlaka okurum.
Kışın kuyruğum titrediğinde kendimi o adada gibi
hissederim.
Adaların ılıman bir iklime sahip olduğunu bilirim de
niyeyse burası bana sanki biraz daha sıcakmış gibi gelir.
O sıcaklığı hayal edince iliklerim ısınır,mutlu olurum.

Yazın sıcaklar beynimizi haşlamaya başladığında ise
kendimi tatlı tatlı esen ağaçların altında otururken
hayal ederim.
Denizin kenarında..
Yanımda bir kasa bira,sallandırmışım ayakları suya
parmaklarımı yüzdürüyorum...

Bundan âlâ keyif mi olur...

Devam edecek.....

Not:
Arkadaşlar, yazının bundan sonraki kısmı bilimsel
olacağından pazar günü ağır gelmesin diye yarına
bıraktım.
Hem bazı şeyleri daha araştırmam gerekiyor..
Mesela Daniel Defoe'nin bu kitabı yazdığı yıllarda
"plastik leğen/tahta mandal paritesi kaçtı" gibi
finansal sorulara yanıt arayacağımızdan ara vermekte fayda
var..
...
Atalet!
Valla kızma..
Söz!En kısa zamanda..:))

4 yorum:

Adsız dedi ki...

tcık.. gelmez bunun devamı=9
ordan bi puan kırıyorum..

ama edebiyat ve kaçış bağlantısı güzel işlenmiş..
on üstünden dokuz veriim ..

atalet.............

alpernatif dedi ki...

Hocam
Sizin hayal ettiğiniz gibi bir adaya (yanımda bira şişeleri felan) düşeceksek,adanın öbür ucunu da ben isterim
ne kaynanatör var
ne hanım dırdırı
söz sizi rahatsız etmem
(Tavla partisine gelirim belki)

Adsız dedi ki...

demiştim di mi...

atalet

Gergin dedi ki...

Bak bu son yorum beni fena halde etkiledi..

Sayın Atalet hanım;
Önce şu fotoma bakın.
Sonra oradaki gözlere ha damladı
ha damlayacak şekilde göz yaşı iliştirin.
Hatta o damlalara baktığınızda kendinizi görecek şekşilde..
Sonra da alttaki cevabımı okuyun.

"Ben hiç Atalet'i haksız çıkarırmıyım?"