13 Mart 2009 Cuma

Evlilik ve keçi boynuzu (Harnup)



Aslında ilerleyen bir tarihte yazacağım bir konuydu ama diğer
blogda Busegül'ün yorumunu görünce sıcağı sıcağına meseleyi
şimdi anlatmak daha uygun geldi.
O zaman başlayalım..
Tabi yaradana sığınırak..
Bu yazıdan sonra başımıza ne iş gelir bilinmez.
...
Film yönetmeni olsam da,baştan sona evliliği anlatacak bir film
çekecek olsam,gelin ve damadın,sanki kendileri evleniyormuşcasına
mutlu ve hayranlıkla bakan topluluğun arasından gayet havalı bir
şekilde salona girdiği,imzaların atılıp da sıranın geline yumulmaya
geldiği kısmı final sahnesi yapar,filmi orada bitirirdim.
Gerdek gecesini de filmin DVD'sine kamera arkası niyetine koyardım.
Çünkü izlenmeye ve de yaşanmaya değer ne varsa,işte o ilk
tanışmadan başlayıp imzayla noktalandığı ana kadar geçen sürede
var.
Sonrası eskilerin deyimiyle "idare-i maslahat"tır;sonrasında idare
gider,maslahat elde kalır.
...
Ne zaman bir düğüne gitsem aklıma hep bunlar gelir ve de imzalar
atılır atılmaz yerimden fırlayıp "tamam,kestik!" diye bağırasım gelir.
Peki neden?
Geriye kalanı Nuri Bilge Ceylan filmlerine benzer,adamı daraltır da
ondan.
İlle de ben ödül alacağım diye tutturursan o başka.
Peki bu niye böyle olur,sorumlusu kimdir?
Doğrusunu söylemek gerekirse burada sorumlu ya da suçlu aramak
hem yanlış hem taraflara haksızlık olur..
Çünkü olan ya da olamayan şeyler işin doğası gereğidir,insanoğlunun
yapacağı fazla bir şey yoktur.
Bir defa erkek evlilikten ne bekler?
Benim bildiğim evlilikten değil kadından bir şey bekler.
Şeyinin,yani burnunun dikinine gider,kafayı birine takar,ele geçirmek
için de ne gerekiyorsa onu yapar.
Evlilik kadını ele geçirmenin yasal yoludur,o da evlenir.
Yani erkeğin kafasındaki her şey kadına odaklıdır.
Peki ya kadın?
İşte orası biraz karışık..
Kadının tutumu bana hep "yerli malı haftası" etkinliklerini hatırlatır.
Şimdilerde hala yapılıyor mu bilmiyorum ama,eskiden okullarda o
güne özel etkinlikler yapılırdı.
Herkes elindeki yiyecek içecek malzemeyi (yerli malı olması kaydıyla)
masanın üstüne döker sonrada birlikte yenirdi.
Sende olan diğerinde olmazdı,onda olan sende olmazdı ama bu etkinlik
sayesinde bir nevi "azık karıştırma" hali oluştuğundan herkes sahip
olmadığı şeylerin de tadına bakabilirdi.
Kadın açısından evlilik de sanki böyle bir şey..
-Sende ne var?
-Valla noolsun;bamya,patlıcan,salatalık falan..
Peki sende?
-Bende de incir,kiraz,elma,ayva biraz da bal kabağı..
-
E hadi ozaman;başlayalım!
....
Araya bir saplama yapalım da hem başımıza dert almayalım,hem
laf sokmaya çalıştığımız cins-i latife sığınacak bir kapı,tutunacak
bir dal bırakalım.
Ben erkeğin malum davranışlarına gerekçe olarak "genetik,doğasında
var" laflarının yanısıra,kadında da beğenmediğimiz bir çok şeyin
onların doğasında olduğunu,bunun keyfimize göre düzeltilebilecek,
sonradan öğrenilebilir şeyler olmadığına inananlardanım.
Yani sonradan "çakma huy" ilavesi olamayacağını,olsa da eğreti
duracağını,bir işe yaramayacağını bilirim.
"Yakınırım ama suçlamam" demem de bu yüzdendir.
Zaten derdimiz bir cinsi suçlamak değil,durum tespiti yapmak.
Üstelik de bir işe yaramayacağını bile bile..
Yani "derdimi döktüm ummana" vaziyeti..
...
Sıkıldım;yazının son bölümü yordu.Sonra devam ederiz..

6 yorum:

ATALET dedi ki...

aaa...
niye sıkılıp erttelediniz..
oysa tam olarak katılmıştım size..
ve erkek kadından birşey bekler..
ve..
hele ki kadının yerli mallar haftası..
benzetmesi..
bir pencere açtı önümde..
daha iyi betimleme bulamazdım..

bu konuda söyleyebileceğim en iyi şey..
"eceli gelen evlenir"dir..

biz ölmüşüz ağlayanımız yok..
o bakımdam..

alpernatif dedi ki...

Gergin hocam
gerdek gecesini kamera arkasına değil de
çekim hataları kısmına koysak :D

Gergin dedi ki...

Atalet hanımcığım,
İkinci bölümde de katılmaya
devam edecek misiniz merak ettim doğrusu:))
Yorumun diğer kısmına şimdilik
bişey demesem daha doğru olacak..
...
İstiklal marşına gelince..
Valla o dumanlı kafayla hiç
farketmez,fasıl niyetine
dinlerim.:))


Alper,
Aslında fena fikir değil de..
Yazarken ben kendimi göz önüne
alarak yazdığımdan hata olmaz
diye düşünmüştüm.
Yorumun burası da tipik geri zekalı heif geyiği gibi oldu
ama...:))

ATALET dedi ki...

erkek olmak istiyorum..
iyi bi platik cerrah anıdığınız var mı

Gergin dedi ki...

Hayırdır?
Bilmeden erkek olmayı özendirecek
bir şey mi yazdım yoksa?

:))

alpernatif dedi ki...

Hocam sizin derin bilginiz elbetteki hata yapmaya müsaade etmez
Ben kendimi kast etmiştim
Yanlış anlayan tüm taze gelinlerden özür dilerim :)))