2 Nisan 2009 Perşembe

"Çıtır"



"Çıtır" lafına fena halde gıcık olurum.
Ömrümde cümle içinde kullanmadım.
Nedense bana aşağılayıcı bir yanı var gibi gelir.
Hatta bu yüzden bu lafı bir erkeğin değil,"çıtır"dan canı
yanmış bir kadının uydurduğunu düşünürüm.
Çünkü aynaya bakıp da yüzündeki kırışıklıkların çetelesini
tutanlar çoğunlukla kadınlar...
Terkedilmiş olmalarının nedenini kırışıksız bir yüzde
buluyor olabilirler.
Yani "çıtır"larda..

Peki "çıtır" ne?
Bana göre "çıtır"ın yaşı 20'yi geçmez.
Bilemedin 21;hadi biraz daha zorlayalım 22..
O yaştan sonrası çıtır filan olmaz.

Peki bu yaşın kızları nasıl?
Ayaklarında kıçından ha düştü ha düşecek şekilde bir adet kot
pantolon.(zaten kendilerine özgü bir tarzları yok.Biri ne
giyerse ötekilerde onu giyiyor)
Benim belim 88 cm.Bunu hava atmak için söylüyorum.
"Kendini mi pazarlıyorsun hıyar" deyip sövecek olanlar olabilir;
hiç umrumda olmaz.
Ama öyle..
"Çıtır" da ise 70'lik rakıya meze olmaya yetecek büyüklükte
kavun yutmuş gibi bir göbek.
(Hem de iftiharla gezdiyorlar)
Üstte daracık bir tişört.
Tişörtün pantolon kemerine yakın bir yerlerinde kabartma
bir göbek deliği görüntüsü..
Saçlar jöleyle yukarı doğru minare gibi sivriltilmiş.
(Haliyle vucudun üst kısmı uzun,bacaklar kısa görünüyor)
Kafa tın tın..
"Ormanda patika ikiye ayrılıyordu,ben az kullanılanılanı
seçtim" felsefesine inat,hepsi de sürüye uymaya eğilimli..
Laflar konular hepsinde aynı.
Hiç süprizleri yok.
Hala ninem zamanından kalma espriler peşinde..
-Sana Cem'in selamı var.
-Hangi Cem?
-BilemiCEM..
(Dalga geçtim güya ama,şimdi yazarken ben de güldüm.
Sinirlerim mi boşandı ne?)
Oturup on dakika konuşsan on birinci dakikada kalkar gidersin.
O yaşa rağmen hepsinin bacakları selülitli..
Daha devam etmeme gerek var mı?
İsteyen buyursun "çıtır"a..
"Çoluk çocukla etme muhabbet..." le başlayan bi laf var...
Tam da yeri geldi aslında da..
Yazının seviyesini düşürmeyelim.

Madem Alper işin içine beni de soktu, o zaman bahaneyle
fikrimi de söyleyeyim.
Benim "çıtır" merakım hiç olmadı.
Kadına ilk önce güzel mi diye bakarım.
Sonra da kafası kafama uyar mı diye..
Bitti..
Hepsi bu!
Kafa kağıdı beni ilgilendirmez.
Yaşı yirmi de olur iki yüz yirmi de..
Hiç önemli değil.

(Resme kafayı takmayın.Onun konuyla alakası yok.
Sadece renk olsun diye..)

16 yorum:

Adsız dedi ki...

ne diyim ki...
=9

sizin gibi düşünen kalmadı desem..
ben dinozor muyum dersiniz diye korkuyorum..


belki bu "megapol çılgınlığı"..ama bu iş istanbulda böyle değil..

hep derim ya benim çok arkadaşım var..
rahat konuşurum onlarla..

o yüzden..
bütün adabı..
hangi "çıtır " nerde nasıl çıtlanırı da..

ama uzar süner gider bu konu..

o yüzden iyi perşembeler diler giderim..

Adsız dedi ki...

ay atalet tabii... yazmamışım adımı ..

Gergin dedi ki...

Atalet..
Zaten dinazor demişsin ya..:))

Neyse..
Yazıdan sanki takdir edilmişim
gibi bir hava sezinledim.
Değilse bile hoşuma gitti..

alpernatif dedi ki...

TEKZİP

Hocam size pes der
Başka da bir şey demem :)))

Dersem de yalan olacak
İllaki bir şey diyeceğim

Erkeklerin genç kadınlara olan ilgisini çok bilimsel açıdan incelediğim yazımda bir yerinde geçen "çıtır" kelimesi başıma iş açmaya devam edecek gibi geliyor

Yazdığım yazıdan bireysel olarak alınılmasını istemem

Yazdığım yazı (ben de dahil) erkeklerin genç kadınlara olan ilgisine yönelik kişisel bir yazıdır

Yazının en altında isminizin geçmesi,bayanlar arasında polemik yaratarak gözünüze girme esprisine dayanmaktadır
Yazının içinde geçen çıtır kelimesinin tarafınızla bir ilgisi bulunmamaktadır

Ayrıca
sizi sevdiğimi söylemiş miydim :D

Gergin dedi ki...

Alper..

Şimdi bana bozulurmusun bilmem.
Ama benim de çenemi tutmaya
niyetim yok.
Bi defa o yazıyı ya acilen blog
güncellmek için yazdın,ya da
laf çakmak için..
Çünkü yazının aceleye gelmiş
havası var.
Şahsen senden daha güncel daha
gerçekçi bir gözlem beklerdim.
Senin kafan bunu yapmaya müsait.
Kapasite var yani..
Yazıda söylenenler zaten herkesin söylediği klasik şeyler.
E senden farklı bişeyler beklemek de benim hakkım.

Ayrıca alındığım filan yok.
Bozulduğum da..
Üstelik sevildiğimi bilirim,ben
de seni severim.
O yazıdan istifadeyle hem yorum
olarak bi parça içimi döktüm
hem de kurnazlık yapıp blog
güncelledim..:))
Kısacası rahat ol..
Ben adamımı iyi bilirim.
O yüzden iki de bir bana bir
şey izah etmene gerek yok.
Rahatsız olacağım bir şey olursa
zaten anında söylerim.
Kafana göre takılmaya devam..
Kısacası istediğin gibi yaz;
bozulmam.Ama yazdığına göre
gelecek cevaplara da hazır ol.
:))))
Bak;daha inandırıcı olsun diye
parantez koymada cömert
davrandım..:))

Şarküteri dedi ki...

"Çıtır" da ise 70'lik rakıya meze olmaya yetecek büyüklükte
kavun yutmuş gibi bir göbek"

Benzetmeler beni benden alıyor :) Saygılar Gergin Hoca.

Gergin dedi ki...

Şarküteri..

Burada görünce hem şaşırdım
hem de sevindim.
İltifatın için teşekkürler..

Hazır yakalamışken..
Geçenlerde Alper'in bloğunda
rahatça yorum yazmana engel
olduğum için üzüldüğümü de
belirteyim..:))

bitti dedi ki...

biri beni mi andı???

:D

Gergin dedi ki...

Oradan öyle mi görünüyor?

Adsız dedi ki...

fiilmiş :D
isim sandıydım :p

Ada dedi ki...

Helal olsun hocam :)
Azınlıkta kalanlardan olduğun için,
seni de koruma altına mı alsak acaba :)

Gergin dedi ki...

Adsız..

Ne filmiş anlayamadım.
(Büyük ihtmalle Atel ya..)

Ada..

Gittikçe kanım sana daha fazla
ısınmaya başladı..:))
(Yanlış anlama olmasın ;
öncesinde de severdim)

bitti dedi ki...

Kadına ilk önce güzel mi diye bakarım.
Sonra da kafası kafama uyar mı diye..
Bitti..
Hepsi bu!

bitti diorum
ben diorum
atalet diil yahuu=))
fiil diorum
isim diorum
dilbilgisi diorum=))

Gergin dedi ki...

Bitti..

Peki..
Seni mi kırıcam.
O zaman şöyle diyorum:
Hem isim hem de fiil..:))

alpernatif dedi ki...

Ben geldim :)
Bu kadar parantez bolluğu olunca yazmamak olmaz

Bir konuda haklısınız
Siz yazdıktan sonra fark ettim
Her seferinde dönüp bir şeyleri açıklama telaşına düşmüşüm

Aslında güzel bir şey
Kırmak istemediğim insanlara davranış tarzım :)

Ama daha rahat davranabilirim

Bir de benim için beklentilerinizi yükseltmeyin Gergin hocam
Ben herkesin söylediklerini söyleyen herkesten biriyim :)))))

ASLI dedi ki...

Yazılalı çok olmuş, hatta sonra gitmişsiniz, hatta şimdi gelmişsiniz sanırım ama cevap beklemeyen sorulara cevap vermeye bayılan biri olarak denk geldim yor'madan edemeyeceğim bu yazıyı.

Bu kadar önyargılı genellemeler yapmanız garip geldi bana. Hatta neredeyse sabit fikirli gördüm sizi.

Her jenerasyonda belli akımlar, modası gelen geçen şeyler oluyor elbet; Tarık Akan saçlı erkekler, ispanyol paça kızlar yok muydu geçen kuşakta efendim?
Biz buna kısaca "heves" diyoruz. Tarkan joleyle saçlarını elektrik çarpmış gibi yaptıysa, özenen gençlerde aramayınız suçu.
Çünkü her neslin "çıtır" dönemi bi arayış, özenme ve sesini duyurma çabası ile doludur.

Ayrıca kafamızdaki "farklı olma" tanımını sabitlediğimizde, farklı olmaya çalışan herkesin aynı olduğunu görürüz. Saçlarımı bi 'heves'le pembe yaptığım zaman 'farklı olmaya çalışmak'la suçlanmıştım örneğin..

Mevzuubahis çıtırların ortak davranışlarına karşı tutumunuz sürü psikolojisi tanımından çok eskiden ablamın gösterdiği bi alınganlığa benziyor. Kahvaltıda "Ben zeytin aldım diye sen de alıyorsun, naparsam aynısını yapıyorsun!" diye kızardı bana :))..

Bir de entellektüel yetersizliklerinden bahsetmişsiniz. Acaba kaç kere 20 yaşında biriyle tarihten, siyasetten, felsefeden, sanattan ya da spordan konuşmayı denediniz de hayalkırıklığına uğradınız merak ediyorum. Yazdıklarınız önyargıdan mı ibaret yoksa tecrübeyle mi sabit.
(Sabit oldukları kesin de:))

Şöyle bi çevreme bakıyorum, "çıtır" dolu.Sandığınızın aksine; görünen şu ki: Çok okuyup, araştırıp, yetiştiriyorlar kendilerini, her konuda..

Göbeğe gelince; varlığı inkar götürmez ama çatala ya gelir ya gelmez.. :))

Hassasiyetimin 20, bilemedin 21, en fazla 22 olmamla alakası olmadığını belirterek yorumumu burada sonlandırır; imla için yeniden okuduğumda "Fazla mı çemkirdim ne?" diye düşünür, üslubum öyle olduysa "Sizi ne kırıcam, çıtır milleti değil mi, hepsi aynı bunların, al birini vur ötekine." der, esenlikler dilerim. :)

u
to
pia

ASLI