6 Nisan 2009 Pazartesi

I can no more say have my heart....


-I can no more say have my heart the recent facts
shows
that you are my heart.
(Artık kalbim sana ait diyemem, yeni gerçek gösteriyor
ki sen benim kalbimsin.)
- Traş olurken öpüp dudaklarımı köpük yapmayı özledim.
(Ahmet Hakan bu lafı "gelmiş geçmiş en yaratıcı aşk mesajı"
seçmiş.Bu yazıyı yazmak da o lafı gördükten sonra aklıma
geldi)


Allah insana ölmeden dünya gözüyle böyle mesajlar almayı
nasibetsin.
Valla imrendim.
Yalnız bu mesajları buraya dalga geçmek için koymadım;
gerçekten imrendim de ondan koydum.
Bu mesajlar bilindiği üzere Ş.Müftüoğlu'nun Yaşar Nuri
Öztük'e yazdığı iddia edilen mesajlar.
Yaşar N.Öztürk'ü severim.
Bilgilisi görgüsü tarşılmaz ama biraz paldır küldür bir
adamdır.
Onu da içi dışı bir olmasına,samimiyetine bağlarım.
Olduğu gibi görünen,başkaları gibi içinden söverken bunu
dışarıya hissetirmeyip iki yüzlülük yapanlardan olmadığı
için ayrıca severim.
Ayşe Özgün'le eskiden yaptığı programları izleyen var mıdır
bilmiyorum ama,orada kadınların artık sorulmaktan cıcığı
çıkmış soruları tekrar tekrar sormasına tahammül edemez,
soru soranı azarlardı.

Neyse; konumuz bu değil.
Benim bu işte ilgimi çeken sevgilisi ile karısının muhabbetini
edip birlikte gülüp eğlenmeleri oldu.
Hoca gibi epey sağlam birininin böyle bir şey yapacağına pek
ihtimal vermesem de,erkekler arasında bu gayet yaygın
bir durum.
Anlamadığım,yeni birisi ile mutluluğu yakalamışsın madem,
öncekinin mevzusunu niye edersin?..
Konuşacak başka konu mu yok?..
Ben buradaki psikolojiyi anlayamıyorum.
Yani önceki kötülenerek şimdikine sen daha değerlisin
mesajı mı veriliyor?
Galiba bu birini yüceltmek için diğerini aşağı bastırmak huyu
bizim toplumumuza has bir şey.
Hala öğrenemediler ki,birini yerin dibine sokunca diğeri
yükselmiyor;sadece daha yukarda efekti veriyor.
...
Aslında kadınlar da bi garip!
Bu durum onların da hoşlarına gidiyor.
Tercih edilen kendileri olduğundan hiç itiraz etmiyorlar.
Ancak demiyorlar ki,"ya bu adamla aramız bozulsa,bu defa
başka bir kadınla aynı şeyi benim arkamdan da yapabilir;
bu herifte kişilik zafiyeti var"..
Delikanlığının raconunu en iyi Alişan bilir gerçi de,bana göre
bu işin adabı en başta çeneni kapatmaktır.
Bugün herşey bitmiş olabilir,zerre duygu kırıntısı bile
kalmamış olabilir.
Ancak bu onun sağda solda dedikodu ve de eğlence malzemesi
yapılmasını gerektirmez.
Efendice işine gücüne bakarsın gidersin.
...
Bu meseleyi ilk duyduğumda en çok merak ettiğim
hocanın nasıl bir tavır göstereceği ve bir mazereti varsa
bunun nasıl bir şey olacağıydı.
Doğrusu eğer ortada böyle bir şey varsa erkekçe bunu
inkar etmeden,kızın arkasında dururarak milleti susturacağını
düşünüyordum.
Ama daha şu ana kadar düşündüğüm gibi bir gelişme olmadı.
Geçen süreçte de kız arada kaldı,ezildi.
Madem bir işe başladı,olacakları önceden düşünmeliydi..
Kızın magazin malzemesi olmasına engel olmalıydı.
Bu da yiğitliğe sığmadı;hanesine eksi yazıldı.
Artık bu saatten vaziyeti toparlasa da benim için farketmez;
benim gözümde karizması çizildi.

Benim bu mesleyi merak etmememin diğer nedeni de yukarda
söylediğim gibi nasıl bir mazeret öne süreceği idi.
Erkekler çoğunlukla böyle durumlarda içkiyi suçlu gösterirlerdi.
Ancak hocanın böyle bir şansı yoktu.
İlahiyat profesörünün,sıradan bir vatandaş gibi "alkollüydüm
ben ne yaptığımı biliyom mu da..Oldu bi kere.." diyecek hali
yoktu.
"Dese ne olur" sorusunu sorunca da aklıma şu meşhur İncili
çavuş hikayesini geldi.
Hani padişah İncili çavuşa "öyle bir şey yap ki,özrün
kabahattinden büyük olsun" demiş de..
O da padişah arkasını döner dönmez Alper'in "pandik karatesi"ni
yapmış, sonra da “Af edersin devletlum,seni Hanım Sultan zannettim”
demişti ya..
Sanırım bu da öyle bir şey olurdu.

"Peki bu yazı çok mu gerekliydi?" derseniz,
ben de size "şart midur?" derim.

17 yorum:

bitti dedi ki...

ben yaşar nuri öztürk ü hiç sevmem
sizin düşündüğünüzün aksine bana hep bi ikiyüzlülük varmış gibi gelir
nesee
konuyu pek bilmiorum
yalnızca geçen gün hatun kişiyi tv de gördüm
bişeyler anlatıp duruodu
millet çıldırmış yahu deyip kanalı değiştirdim
bana bu tip hikayeler hem çok yapay hem de çok reytingvari gelior
belki ööle belki diil
bilmem
eskiyi kötülemek mevzusuna gelince
ben hazetmiorum
yanımda bi hatun kişinin kötülenmesinden
madem o kadar kötüydü nie birlikteydin
dediğiniz gibi bu işin soorası da var
ancak şunu da derim bi adamın karısı varken o adamın sevgilisi oluosa bi hatun kişi
sanmamki bundan rahatsız olsun
çünkü zaten belli duyguları içinde yitirmiş gibi gelior bana
eskileri çok fazla deşmek ne biliim ii ya da kötü biraz yakışıksız sanki....

Dolphinblue dedi ki...

bu olayda da bir " çıtır " kokusu seziyorum :P

hoca böyle yaparsa, cemaat ne eder bilemiyorum artık. allahtan siz o hocalardan değilsiniz hocam :P

geçen haftada hocanın karısı esra ceyhan'a çıkıp 2. kadının kirli çamaşırlarını dökmüştü ekrana. ama bu arada hocayla birlikte yaşamaya devam ettiğinide dile getirmişti. bununla birlikte hocayla 2. kadın arasında geçen herşeyi yazılı olarak ekranda sunmaya çalışmıştı. yakaladığı mektupların özellikle esra ceyhan tarafından okunmasında ısrarcı bir tavır sergilemişti. allahtan esra ceyhan o kadar çirkefleşmedi, okumadı mektupları.

yalnız ben o kadın olsam sadece muhatabım kocam olurdu. neden diğer kadını muhatabı yaptı suçlu oymuş gibi tek kabahatli onu gösterdi anlamadım... bunca şey sonrasında neden kendini aldatan adamla birlikte ve göğsünü gere gere bunu ekranlara çıkıp anlatıyor onuda anlamadım.

ya hocam ben bunca yıllık kadınım, kadınları anlamakta zorlanıyorum en iyisi siz hiç bulaşmayın derim... bırak dağınık kalsın hesabı:)

Gergin dedi ki...

Bitti...

Yorumu bir kaç defa okudum.
Ne yalan söyleyeyim sanki
hışımla yazılmış gibi bir hisse kapıldım.
Açıkcası yoruma cevabı nasıl
yazmam gerektiğini de bilemedim.
Acaba söylemek istediğimi tam
anlatamadım mı?

En iyisi yeni bir yanlış anlamaya
meydan vememek için garantili
yerden başlayayım.

"şunu da derim bi adamın karısı varken o adamın sevgilisi oluosa bi hatun kişi sanmamki bundan rahatsız olsun çünkü zaten
belli duyguları içinde yitirmiş gibi gelior bana"

Bu doğru.
Zaten adamın bir başkasının yanında olması da bundan zaten.
Yalnız benim kadın için
kasdettiğim rahatsızlık
kişilerin yeni durumda işlerine
bakacaklarına hala öncekinin
muhabbetini yapıyor olmaları.
Ve kadının da buna itiraz
etmemesi.
...
Valla devam etmeye korktum.
Düzelteceğim derken çuvallama
ihtimali var.
Halbuki kötü bi şey de
söylememiştim ama..
Valla en iyisi yazmayı bıraksam
iyi olacak galiba..:)
Yeminle şuraya bir kapa parantez
koymaya bile korktum.:)
Eğer sorun yoksa şu yukardaki
iki ayrı parantezi arka arkaya
gibi düşün.

Gergin dedi ki...

Dolphin..

Yahu şu çıtır konusunda ne
düşündüğümü iki yazı önce yazdım.
Gelip okumazsan böyle olur işte.
Bana gelince ..
Benim ne halt edeceğim belli olmaz
bir.
İkinci ben cami hocası filan
değilim.O sizin uydurduğunuz
hocacılık.:))
Onun için bana zaten hiç güvenmeyin.:)

Ben o Esra Ceyhan hikayelerini
hiç takip etmedim.
Eğer dediğin gibi ulu orta
her şeyi ortaya döküyorlarsa
karısı da sevgilisi de beş
para etmez.
Yani bu tarşmadan çıkan sonuç
adamı takan yok,iki kadın
kendi aralarında kişilik
savaşında..
...
"Muhatabım kocam olurdu" lafı
en doğru laf.Kimse kimsenin
kocasını adamın kendi isteği olmadan yürütemez.

bitti dedi ki...

hışımla diil de
gayet sakin bi tavırla yazdım ama
yazı işte herzaman vermek istediğin msjı veremio

benden alıntı yaptığınız yerde de ben aslında şunu demek istedim
formüle dökersek
evli bir erkekle birlikte olan kadın = başka bir kadının duygularını önemsemeyen kadın
başka bir kadının duygularını önemsemeyen kadın= vicdansız kadın
vicdansız kadın = birlikte olduğu adamın birlikte olduğu eski hatun için sölediği kötü sözlerden zevk alan kadın

birlikte olduğu adamın birlikte olduğu eski hatun için sölediği kötü sözlerden zevk alan kadın= saygısız kadın

saygısız kadın= kendisine saygısı olmayan kadın

daha çok eşitlik çıkarırımda hışımla filan yazdım sanırsınız=))

Gergin dedi ki...

Bitti..

Yazının sonuna "bii tekrar et
bakiim iyi anlamış mısın" yazmayı
unutmuşsun..:))
(Şükür!İki parantezi arka arkaya
denk getirmeyi becerebildik)

Ucuz kurtardık!
Allahıma şükürler olsun!

(Formulasyona ufak bir itirazım
var ama ortalık yumuşamışken
ses etmesem daha iyi olacak)

Ada dedi ki...

Hafta sonu Hoca'nın karısının röportajını okumuştum ben de..
Üçünü de gözüm tutmadı :)
Zaten ayrıldığı insandan orda burda kötü bahseden adamdan kimseye hayır gelmez. Kadın programlarına çıkıp anlatandan hiç gelmez..Yuva yıkandan da hiçç gelmez...Üff...Bence Yaşar Nuri ortalarda görünmesin bir süre..

Bir de onda hocadan ziyade politikacı tipi var...

Gergin dedi ki...

Ada..

Bir defa mantıklı düşünülürse
yuva yıkan hiçbir zaman üçünü
kişi olmaz.(Az olamakla birlikte
bu tiplerin olduğunu biliyorum)

Yuvayı yıkanlar bizzat yuvanın
sahipleri..
Adam eğer üç kağıtcıysa madur
olup en çok üzülen de "yuva
yıkan" denilen üçüncü kişiler.

Yuva yıkma lafını icat edenlerse
zaten kendi yuvasını yıkmış olup
da suçu başkasının üzerine
atmaya çalışan yuva sahibeleri..
Bazen erkekler de buna dahil..

Gergin dedi ki...

Atalet!

Mayday mayday!
Sesim gelmiyor mu???
Gel şu işe bi el at!
Valla ben bunlarla başa
çıkamayacağım anlaşılan..:))

likelife dedi ki...

esas mekan burasıymış..
ben de yeni yazı bekleyip duruyordum blogcuda..

neyse, şimdilik sadece merhaba :))

Gergin dedi ki...

likelife..

Merhaba..
Ben de "anlaşılan hiç ilgisini
çekecek bir şey yok galiba bu
blogda" diye düşünmeye başlamıştım.

Blogcu hiç aklıma gelmemiş de..
Günaha girmişim anlaşılan..:))

Hoşgeldin!
Ve iyi geceler diliyorum.:))

alpernatif dedi ki...

gergin hocam
sadece erkeklere mahsus bir şey olduğunu düşünmüyorum
bence eski kadını çekiştirmek gene kadının başının altından çıkmıştır
(bu mevzuda eski eş kadın olduğu için)

bunun sebebini de içimizdeki meşhur kıyaslama dürtüsüne bağlıyorum

en azından kendi açımdan konuşayım

sevgililerimin eski sevgililerini pek merak ederdim
habire sorardım
yakışıklı mıydı ?
kibar mıydı ?
iyi sevişir miydi ?

aslında soruyu eksik kalmış biçimde soruyordum

benden yakışıklı mıydı
benden kibar mıydı
benden daha mı iyi sevişirdi

ve hep "olur mu,hepsinde sen daha iyisin" demesini bekler(d)im

hele sevişme meselesi bir yerde şeref madalyası gibi oluyor

ne bileyim
öyle işte :)

Adsız dedi ki...

yaşar nuriyi olamayacak kadar ılımlı bulurdum..
akademik konusu radikal bir dinken bunu nasıl ılımlı hale getirebiliyor derdim net ve açık..
hadi bitti gibi sahtekardı acık demeyeyim
zaten politikadaki hırslı konuşmalarını duyunca da.. hıhı evet deyip ilgimi kaybettim..

e ne var..
sevgili yapmış kendine ve yakalanmış..

o andan itibaren hoca yok artık..

o andan itibaren sadece iki kadının meydan savaşı var..

ilişki kurup evde huzur sevgi saygı.. dışarda heyecan ve aşk yaşayacaksan tek kural var...

yakalanmayacaksın..

sonrasında..
iş senin değil iki kadının meydan muharebesidir..

hiiç sesini çıkarmayıp..
içindeki öfkeyi de medyaya.. komşuya filan kusacaksın..

budur.. efendim fikrim..
ilişki kadın erkek arasında olabilir..ama intikam..
bu iş iki kadın arasındadır..

erkek sadece ara dayağı yer..

zaten o yüzden bu sistem sürüyor..
yoksa tarihe karışır giderdi..

hem bu durumdan..
eğer çok acemi değilse herkes karlı çıkar..
eş evlilik sırasında kapabildiyse malı mülkü..
hemen boşanır.. yok kapamadıysa.. o zaman tazminat alır boşanır..
sevgili zaten sevgiliyken kapmıştır..
eş boşarsa.. sevgilisi tamamen kapar.. değilse.. o da tazminler edinir..

koca düzeni aynen devam eder..

ama sevgili ilk defa yaşıyorsa bu durumu
daha cebini dolduramadan ayrıldı ise.. o zaman zarar eder..

farketmez.. ikincide ya da kocada arayı kapatır..

ben demedim..
medya ve tarih diyo. bunu..
büyük şehirde..

evden çıkan her evli arabalı meslekli iki çocuklu orta dercede paralı erkeğin..
o gün sevgili yapma şansı.. çok yüksek..

böyle bi piyasa var.. inanmazsanız..

mesela üst düzey gelir sahipleri..
nişantaşı..
beymenin kafesinin önünden yürürken..
galata köprüsü alından geçen balık gibi hissediyor erkekler..

bu kadar basit..

ben anlamam matematikten bi zahmet bi formülü çıkarıversin birisi..

atalet..

Dolphinblue dedi ki...

ben sizi bi kere her zaman takip ediyorum. çıtır kelimesine gıcığınız olduğundan takılayım dedim :) hocanın takıldığı hatun eşine oranla çok daha genç ve güzel, kadınsı, alımlı olduğu için hııı bununda canı piyasadaki çıtır kavramına kapılmak istemiş diye geçiverdi içimden...

gül dedi ki...

tv izlemiyorum sabah mesut yardan uyan türkiye ye bakıyorum haber lerden habersiz kalmayayım diye..
bu olaylardan da habeerim yok..
Ama sunu söylemek isterim;
eskiyi kötülerken sanırım yaşanan bir iç karmaşası var,kendini kandırma yani bunu sectimde iyi yaptım gibi:))
yeniye demiyor yani kendine söylüyor iyi yaptım ,iyi yaptım pişman olmayacağım:))
Kadınları zaten hiç anlamadım. kadın hep sürekli yarış halinde olmalarını, kavga edip erkeği göğe cıkarmalarını:))
giden gider,neyin kavgası.Bu da aslında erkek için gibi görünsede sanırım gene kendi egoların yarışı....
aslında söylencek söz cokta ..
işe dönmeliyim..
kolay gelsin herkesee

Gergin dedi ki...

Alper..

Hem erkek hem kadın ikisi de
çekiştirmeye meraklı olabilir.
Orada haklısın.

Eski sevgiliyi merak meselesine
gelince ben merak etmem.
O sorulara verilecek cevaplar
canını yakabilir.
O yüzden gerek yok.

Ben sadece şu an hala arıyor mu
diye bakarım,arıyorsa bir şey
sormama gerek yok.
Mesele ortada demektir.
Hatta dur bakiim tlf çalıyor..
Valla o! :)))


Atalet..
Biz o yazıyı "vay be ne düzgün
adam desinler" desinler de bi
aferin kapalım diye yazdık ama
işin başka yanından tuttular.
Bir defa ben ilişkileri
eleştirmem zaten.
İçinde hesap kitap veya
zamparalık kaygısı yoksa tabii..
Ayrıca konumum itibariyle o işe
hiç giremem,yanlış anlaşılır.
İyidir desem,hırsız haliyle
hırsızlığı över diyecekler,
karşıyım kardeşim böyle işlere
desem bi halt edecek döt yok
da ondan derler,en iyisi susmak.

Yalnız orada yanlış bir
değerlendime var.O da kimse
evli ve iki çocuklu peşinde değil.
Bu durum sadece erkeğin korukluktan helva durumuna
geçen süreyi işaret ediyor.
Başka bir deyişle erkeğin "hah
tamam bu" denecek biri haline
gelebilmesi için geçecek süre
evlenip iki çocuk yapmaya
yetecek süreye denk.(Galiba)
Anca oluyor diyelim..
İnşallah yine pot kırmıyorumdur.
Yardımın için sağol.:))

Dolphin...

Ne bileyim,ben de ciddi
söylüyorsun sandım..:))


Gül..

Nerde o göğe çıkaranlar bir
görsek!
Kafasına yediği ayakkabı bir iken iki oluyor...:))

gül dedi ki...

pek çok örneği var gergin hocam,
yuvayı dişi kuş yapar modundaki hatun kişi,yuvayı bozacak olan diğer hatun kişi olan dişi kuşa karşı taaruza gecer.:))
erkek kuşta ne erkemişim diye tüylerini kabartır gezer:))
bizim toplumda böyledir :)))
Değil midir değiştimi:))))