9 Mayıs 2009 Cumartesi

Gergin usulü pilav




"Issız hergele" yüzünden hatun kısmını fahri aşçı merakı sardı.
Aşık olunacak adam listesinde aşçılar ilk sırada..
Şahsen bu konuda epey eksik olduğumdan kendime olan
güvenimi kaybetmeye başladım.
Faydası olur mu bilmiyorum ama,ben de beş yıl önce
iki ufaklıkla 15 gün yalnız kaldığım bir dönemde pilav
yapmıştım.
O zaman ufaklıkların en büyüğü 8,5 yaşındaydı.
Ve de yanlış bilmiyorsam pirinç çocuklar için önemli bir
gıdaydı.
Yani iş başa düşmüştü,bir şeyler yapmam lazımdı..
Hemen kolları sıvayıp işe giriştim,pilav yaptım.
O pilav destan oldu ve hâlâ dillerde dolaşır.

Hiç olmazsa "gidiş yolu doğru" diye üç beş puan kaparım ümidiyle
o pilavın tarifini vereyim dedim.
...
Malzemeler..
(Malzemeler aciliyet sırasına göre dizilmiştir.)

1-Yemek yapmaya ne dötü ne de hevesi olmasa da mecbur
kalmış bir adam
2-Bir adet 35'lik rakı (Tekirdağ olursa iyi olur)
3-Bir kaç dilim kavun,karpuz
4-Bir dilim beyaz peynir
5-Bir miktar çerez
6-Sigara ve küllük
7-Fon müziği (Tercihan Bob Dylan'dan bluse tarzı bişey)
8-Bir Kg.Baldo pirinç
9-Pirince ilave edilecek suyun yükseliğini ölçmek için bir
adet parmak (İşaret parmağı olabilir)
10-Kağıt havlu veya peçete gibi bişey (Pilav demlenirken
buharı kaçmasın diye üzerine örtmek için)
11-Yine pilav demlenirken tencerenin üzerine örtmek
için bezimtrak bişey
12-Komşudan tereyağı istemek için pişkin bir surat
13-Komşuya göndermek için 8,5 yaşlarında bir adet çocuk
14-Komşudan alınma yeteri kadar tereyağı
15-Bir miktar havuç,maydanoz,konserve bezelye türü şeyler
16-İki adet yan komşu (Ayşe ya da Feride..Artık hangisi olursa ..)

***
Eveeet..
Malzemelerimiz bu kadar.
Gelelim yapılışına.
Önce müziğimizi açıyoruz.
Sonra müziğin ritmiyle kafayı senkronize ediyoruz.
Ki adamda ritm duygusu yok demesinler.
Acele etmeden yumuşak hareketlerle 35'lik şişesine doğru
ne kadar arzulu olduğumuzu belli edecek bir şekilde
ilerliyoruz.
Yalnız arzulu marzulu dedik diye yanlış anlaşılmasın.
Öyle dil çıkarmalar,çapkın bakışlar,kaş kaldırmalar Clark
çekmeler filan yok.
Bizimkisi seviyeli bir ilişki.
"İçki masası" arkadaşıyız o kadar.

Önce bir duble rakı dolduruyoruz.
Burada belirli ölçü yok.
Sulu olduğundan "bir iki fiske" ya da "tutam" gibi ifadeler
kullanamıyorum.
Ayarını herkes kendi keyfine göre yapabilir..
Benim tavsiye edebileceğim doz felsefik dozdur.
Yani bardağın yarısı boş yarısı dolu hikayesi..
Yalnız rakı kokteyli yaparken dikkat edilecek husus,suyu
koymadan buz atmamaktır.
Yoksa rakı kristalleşir,iyi olmaz.

Uzatmayalım,önce rakımızdan bir fırt almakla ufaktan işe
girişiyoruz.
Asıl macera duble yarıya indikten sonra ..
Dolaptan sağ elimizle bir adet orta boy tencere alıyoruz.
Sonra o elimizi vücudumuzun arka kısmına götürüp tencereyi
sol omuz üzerinden geçecek şekilde fırlatıp tam önümüze geldiğinde
kapıyoruz. (Barmen hareketi)
Sonra tencereyi göğsümüzün üzerinde top gibi bir kaç defa zıplatıp
olaya ne kadar hakim olduğumuzu gösteriyoruz.

...
Yahu zaten bu yazının kıçı ta başından belli oldu..
Ne diye devam ediyorum ki..
En iyisi şöyle diyorum:
-Sıcak sıcak servis yapılır..
...
Bu arada...
Millet böyle tipleri takdir ediyor,bayılıyor diye huyumdan,
fikrimden zerre taviz verecek değilim.
Bırak yemek yapmayı eğer bir çatalı bile bir yerden alıp iki
santim öteye koyarsam Demi Moore öpsün beni.
Sebep, maçoluk ya da "bunlar hatun işi,bana ne" diye düşünmem
değil.
Asıl neden başka..
O da daha sonra..

10 yorum:

Çağlar dedi ki...

Hehe, hiç gelmeyecek "devamı sonra" yazılarından biri daha.
Ama abi şu ahçıya aşık kızlar mevzusunu kamuyla paylaşmadan benimle paylaşsaydın, ben biraz nasiplenseydim.
Ayrıca madem durum bu, hani bana hani bana. Değilsem de, öyleymiş gibi yapmayı pek beceririm diye düşünüyorum.
Saygılar.

Şarküteri dedi ki...

Pirinç çocuklar için rakı da büyükler için önemli bir gıda olmaya devam ediyor evet :)

Komşudan terayağı istemek için pişkin bir surat, deyince ben de siz gideceksiniz sandım. Çocuğu gönderdikten sonra gerisi onun mahareti zaten... Ama bu önemli malzemeden yoksun arkadaşlar için de "komşuya göndermelik çocuk yapımı" hakkında ek bir bilgi istiyoruz.

Saygılar.

Adsız dedi ki...

aynı sizin gibiyim..
pişirmiyim.. pişirilmesine engel olmıyim..
atalet

Gergin dedi ki...

Çağlar;
Senin gocunacak bir şeyin
yok ki.
Yemek yapma sende..
Tadını çıkara çıkara yeme
sende..
Eğer yanlış algılamadıysam
elin ufak tefek tamirat
tadilat işlerine de yatkın gibi..
Tam aranılan adamsın yani.:))

Kısaca senin için "her eve lazım"
diyebilirim..:)))


YEC;
Dediğimde bir yanlışlık yok.
Ufaklık nakliyat işiyle ilgili.
İstemek de benim işim.
Yani şöyle:"Ayşeee..Ufaklığı
gönderiim de varsa bi fincan.."

İmalat konusuna gelince..
O ayrı bir yazı konusu..
Da,anlatırsam bloğu kapatırlar
diye korkuyorum.
Ya da edepli bir anlatım yolu bulmam lazım.:))


Atalet;

Her geçen gün hayranlığım
artıyor,bilesin.:))

gül dedi ki...

şimdi bu tarifle yukarı tabaktaki pilav mı oluyor..
iyimiş gidim yapım.yanlız bir sorun var..
Ben yaşını 12 ded,kce o 13 diye inatlasan bir çocuk var olurmu ki tarifi bozmasın..:))

Gergin dedi ki...

Gül;

O pilav benim pilavım değil.
Benimkinde ayıptır söylemesi
süper görüntü vardı.
Bakınca "ye beni" dedirtecek
cinsten.
E kırk yılda bir iş yapmışım
onuda tam yaparım,cilalamadan
bırakmam.:))

12-13 yaşın tarife yan tesiri
yok;tabi bir yerlere gitmeye
ikna edebilirsen.:))

oya dedi ki...

hocam..
başlığa
"pilav bahane rakı şahane" de
diyebilir miyiz? ;)

hamiş: malzeme listesi takdir edildi.. ben malzeme listesini koca kısmısına böyle sunarsam sanırım fırında portakallı pekin ördeğini bile yaptırabilirim kendisine.. Allah razı olsun hocam :)

Gergin dedi ki...

Oya;

Hımmm..
Kaale almam gereken bir arkadaş
teşrif etmiş.(Şu "Hımm" lafını uzun zamandır cümle içinde kullanmak istiyordum da..Gerçi bu da tek
kelimelik bir cümle oldu.
"İçi dışı bir" cinsinden ya
neyse..)

Evet söylediklerini kaale
alıyorum ve "neden olmasın"
diyorum.
Hem bir anlamda lafın ucu
oraya gelmiş zaten.:))

bitti dedi ki...

evde yemek yapan erkekler klubü kurulsun istiorum
o klüpten gidip bi koca seçiim istiorum :D
bence erkek kısmına yemek yapmak çok yakışıo
ama ööle elde sigara masada rakı şeklinde diil
gerçekten isteyip zorunlu olmadığı halde yapanlara yakışıo
şimdi gidip büyük lüks otellerin ve restoranların mutfaklarına bi bakiim
belki bişi çıkar he ne dersiniz =))

Gergin dedi ki...

Bitti;

Hiç vakit kaybetme derim.:))