3 Haziran 2009 Çarşamba

Kadın yönetmen gözüyle..



Hani sevişme sahnelerini bir de kadın yönetmenden izlesek
dedik ya..
İşi lafta bırakmadım,böyle bir şey var mı yok mu araştırdım.
Birincisi adını hatırlayamadığım yönetmen Bilge Olgaç.
Ancak bahsettiğim konuyla ilgili onun bir şeyini bulamadım.
"
Tutkuyu Filme Almak/Filming Desire" filminde düşündüğümü
yönetmen Marie Mandy gerçekleştirmiş.
Filmde tutku, aşk ve cinselliği görselleştirmeyi ve erkek
yönetmenlerle farklarını irdelemiş.
Filmin görüntülerini bulamadım ama araştırıyorum.

Ayrıca bu konu ile ilgili kadın yönetmenlerin düşünceleri ile
ilgili şeyler buldum.
Mesela birisi şöyle diyor:
"Erkek yönetmenler cinselliği kadın bedenini parçalayarak
görüntülendirirler,ama kadınlar için cinsellik erotik
bölgelerden
ibaret değildir, cinselliği bir bütün olarak
algılayan kadın yönetmen
filmine de kadın bedenini bütün
olarak yansıtır
."

Biz de doğrusunun o olduğunu söyledik zaten.

Erkekler bu işi darbeli matkapla duvara dübel deliği açar gibi
yapıyor,duvarı delerken gerekli özeni göstermiyor dedik.
Sıva çatlamış mı ya da çatlar mı,boya badana bozulurmu
bakmıyor dedik..
Derdi alelacele vidalamak dedik..
Ve de yukarıdaki lafa bakarsak haklı çıktık.

İşin doğrusu haklı çıkınca gerçeği görebilen şu badem
gözlerimden öpesim geldi;ancak her zamanki hikaye..
Dudağım yetişmedi.
Onun yerine "Afferim lan kerata" deyip yanağımdan makas
aldım.Bir de fazla hırpalamadan saçlarımı okşamakla
karıştırmak arası bişey yaptım.
Hoşuma gitti tabii.
Takdir edilmek güzel..

Bu arada bir başka kadın yönetmenin
"Kadının üstte olduğu
sevişme sahnelerim yıllarca Fransız Sansür Kurulu tarafından
sansürlendi."dediğini öğrendik.
Bunun nedenini çözemedim yalnız.
Ve de aklıma yine "ıssız adam" geldi..

Hani diyordu ya mesajda:
-Her şey free yalnız altta olmam. (Bunun gibi bişeydi işte)

O sahneyi görünce;
"A benim salaaam;altta kalmak daha iyi ya işte.
En azından dötünü sağlama alıyorsun.
Ya partnerin senin sandığın gibi değilse?
Görüntü tamam da,ya seslendirmesini erkek yapıyorsa?
Yani birazdan pandoranın kutusu açılıp da içinden "ufak" bi
kol böreği çıkarsa? (Adam yemek yapıyor ya..Lafı daha iyi anlar
diye bu örneği verdim.)

Yani,partnerin kadınadamsa?"
Daha mı iyi?" dedim.
...
Delimiyim neyim anlamadım ki..
Yahu bana ne kardeşim elalemin kıçının sıhhatinden?
Sanki adamın dötü üstüme zimmetli!
Dert ettiğim şeye bak.
Bırak,elleşme;görsün ebesinin patlıcan oturtmasını!
...
Yok birader;benim bu adama sinirim geçmeyecek;belli oldu.
Hayır,sorun değil de..
Olan şu caanım bilimsel araştırma yazıma oldu.

Ne diyeyim ki..
-Issız adalarda abazan Robinsonların eline düşersin de,delik
deşik olursun inşallah!

8 yorum:

Ada dedi ki...

:))))) yazının ortasından sonra
çok güldüğüm için, ne diyeceğimi de unuttum..İlahi Gergin Hocam...
Issız adam'a gıcık olan çok kişi gördüm ama senin gibisini görmedim :)

Gergin dedi ki...

Ada;
Aslında adamın suçu yok.
Suç adamı başımıza erkek
paşası yapan kadınlarda..
Haliyle bu durum adamı fena
halde geriyor.
Hele bir de gerilmeye ta baştan
hevesli biri ise..:))

İşin ilgiç tarafı ne yazmaya
kalksam kenarından köşesinden
yazıya burnunu sokacak bir yer
buluyor.
Resmen kaşınıyor yani..:))
Sırf şu yazı için üşenmedim bir
sürü döküman karıştırdım.
Sonuçta yazının geldiği hale bak.
(Gerçi bende burnunu soksun
diye elimden geleni yapıyorum
ya..Başka türlü intikamımı
nasıl alabilirim ki..:)))

Dolphinblue dedi ki...

hocam ada'nın kıvamındayım fazla birşey diyemiycem... patlıcan oturtmada koptum çünkü :D

Gergin dedi ki...

Dolphin;
Bak bu yorumlar bile adama gıcık olmam için yeterli.
Ben 7'nci sanat üzerine üzerinde
düşünülmesi gerkeken bir yazı
yazıyorum yorum yazanlar "güldük"
diyor.
Anla artık adamın yazımın içine nasıl ettiğini..:))

Bu arada sizi buralarda görmekten pek mutlu olduk.
Yalnız küçük bir uyarıda bulunmak istiyorum.
Reader denen teleskopla yazımı
okuyanlar için küçük bir süpriz
hazırladım.
BUndan yazılarımı yandaki sidebar'da yayınlamaya karar verdim.Orası reader'da
görünmüyor..:))
Yaşasın kötülük!:DD:)))
(Bak,"senin yazılarına kalmadık" "al yazılarını da.." şeklinde
cümleler kurarsan valla pis
küserim,haberin olsun)

Dolphinblue dedi ki...

hocam bu reader harbiden bozdu blogculuğun raconunu :P buna dair bir yazı bile yazacaktım ben :) hem kabul edin bu ara hiç ihmal etmiyorum sizi... hiç etmiyordum ama iz bırakmıyordum giderken :P herkes reader'ını sadece başlık ve bir kaç satırı okuyacak kadar ayarlasa ( ben öle yaptım çünkü :P ) kimse kolaycılığa kaçmayacak o zaman ( bende dahil buna )

birde takip ettiklerinize beni gerenler demişsiniz ya orda da kopardınız beni! hoca şu yorumlara mazeret bulma, beğen, demogoji yapma valla küser hiç yazmaz olurum ona göre yaneee :P

Adsız dedi ki...

yok ben ıssız adama da.. sizin esprilere de takılmadan yazıyı bi sadece kadın yönetmen ve izleyici özeti haline getirip sonra yorumlayacağım..
bu arada baktım baktım ama bulamadım iki gün önce sö verdiğim erotizm sahneleri kadın erkek çekim / beğeni farkını..
ama bi yerden çıkar.. o zaman gelir eklerim =)

atalet...

oya dedi ki...

hocam..
şimdi bir kaç zamandır sessizdim diye diğer yazıları kaçırdım sanma lütfen..
hepsi takibimdeydi..
ancak bu noktadan giriş yapmak kısmetmiş..
ulu manitu öyle uygun gördü demek ki :))

ben de herkeşler gibi yer yer koptum tabi yazıda da..
ben olaya daha ciddi yaklaşacağım şimdi:

"Kadının üstte olduğu
sevişme sahnelerim yıllarca Fransız Sansür Kurulu tarafından
sansürlendi."dediğini öğrendik.
Bunun nedenini çözemedim yalnız.

demişsin..
işine gelmediği için mi anlamadın,
yoksa işin kızsız / ıssız adam geyiğine sarmak daha kolayına mı geldi,
bilemedim ama,
bilirsin,
kadının üstte olduğu pozisyon,
erkek egemen toplumlarda aşağılayıcı bir durumdur..
olaya kadın hakimdir..
güç yani "erk" "erk"ekte değil de,
kadındadır..
oysa ki basit misyoner pozisyonunda kontrol er kişidedir..
altındaki varlığın hakimidir..
olması gerektiği gibidir yani..

bunu şöyle de açıklamamız mümkün:
ata binmek gibi birşey..
ata binenin kılıç kuşananındır hesabı..
üstte olan ata biner..
at onundur..
atın sahibi de gücün sahibidir..
biner gider..
biner gelir..

:) ehi ehiii..
yahu ben neden ciddi olmayı bir türlü başaramıyorum kiiiii :)))

Gergin dedi ki...

Oya;
Süper bir yorum olmuş..:))
Hem bilgilendirici hem azdırıcı..
...
"Issız adam geyiğine sarmak
işine mi geldi" demişsin ya..
Valla aklıma o an geldi.
Önceden planladığım bir şey
değildi.
Anlamadığım şey,böyle bir
sansürün Fransa'da olması.
Ki bize anlatılanlara göre
Fransızlar bu işleri iyi bilir.
Yani kimin kimin üstünde
olduğunun pek bir önemi yoktur.
Ne gerekiyorsa odur.
Bu işten egemenlik çatışması
çıkarıyor olmaları bana tuhaf geldi.

Şu at örneği de pek enteresandı.
Çaktırmadan mevzuyu güzel özetlemişsin..:)))