9 Temmuz 2009 Perşembe

"Çalışıyorsa elleşme"


Ölüyü fazla yıkarsan ya osururmuş ya da mıçarmış.
Bana da bu lafın doğruluğunu ispat etmek kalırmış.
...
Haziran sonu..
Şu ateşli aşk sahnesi ile ilgili yazıyı yazdıktan sonra şeytan
dürttü,hiç gereği yokken PC'yi kurcalamaya başladım.
Niyetim,performansını arttırmak.
Aslında PC'nin performans sorunu filan yok da her zamanki
"avara bakkal yumurtalarını tartarmış" hesabı ille de bir şeyleri
kurcalayıp başıma iş getireceğim;asıl sebep o.
Rahat battı yani.

Ha bu arada,performans işini de kafama Facebook soktu.
Mübarek sanki donumuzun içini görüyormuş gibi ne zaman
feys'e girsem sayfanın solunda boy boy reklamlar...

-Performansınızı katlayın
-Üç ayda yedi santim
-Geceleriniz "uzun" olsun
-Bazen gecikmek gerekli


Belki de bu reklamları göre göre bilinçaltıma,"bu saatten sonra
her tarafımıza keçi boynuzu mesir macunu tıkıştırsak hatta
macunlardan üzerine maskeler filan yapsak Doğan görünümlü
Şahin'den Ferrari performansı çıkaramayız" fikri yerleşmiş de
olabilir.
O yüzden de kafayı PC performansına takmış olabilirim.
Kendi yapamadıklarını çocuklarına yaptırmaya çalışan veliler
gibi;bilemiyorum artık.
Neyse uzatmayalım,neticede aleti bozduk.
Bozduğum yetmemiş gibi gidip bir bilene yaptıracağıma inat ettim
bozduğum gibi kendim yapacağım diye..
Aşağı yukarı on gündür bu hikayeyle uğraşıyorum yani..
Neyse,nihayet bugün vaziyeti biraz toparladık.
Anlayacağınız bu yazı yanıtlanamayan mailler ve yorumlara karşılık
mazeret yazısıdır.
Bir de elalemin fingirdeşmesini yazdığım önceki yazımı görmekten
sıkıldığımdan yeni bir yazı girip onu aşağı iteyim diye düşündüm.

Bu arada,dün akşam soruna çare bulmak için google'da araştırma
yaparken bir siteye denk geldim.
Sorunun çözümünü söylemek yerine iş işten geçtikten sonra akıl
veriyor:

"Rahat battı,duramadın, kurcaladın...

Bak;gavurlar bu durumda ne derler:
-"Never change a running system"
Yani çalışıyorsa elleşme!"

Doğru lafa ne denir...


Hanimiş dip not:
Performansın kendimle alakalı kısmının gerçekle uzaktan
yakından alakası yoktur.Sadece bir kısım arkadaşları
bir kaç dakikalığına da olsa sevindirmek için öyle yazdım.
Son durum:
Batı cephesinde değişen bir şey yok!

10 yorum:

cesetizleri dedi ki...

Hey hele şükür :))
de acaba diyor tabii insan şimdi durup dururken performans konusu açılınca dedim noluyoruz yoksa bu bir itiraf mı..
Aneee :))

Kutsal Bokböceği der ki: dedi ki...

Gergin bey, Gergin bey. yazı rengini karartmışınız ancak ben gene de gördümm. "Höhhh neyi" derseniz yorum altı yorumlarınızdaki kaka kısmını derim. hayır canımm hiç kızmadım, çemkirmicem bile. hem ne zaman çemkirdim ki şimdi çemkireyim, dimi ama ya :D Hülasa, rahat olun, bok deyin kaka deyin, Vaveyla deyin, hatta ve hatta Sevgi deyin, ama yeter ki bir şey deyin :)zira ben Nicklerimle değil de gerçek ismimle müsemmayımdır. Hatta Munise bile olabilirmiş adım :)
Fakat konu neydi? Heh tamam performanstı . Olaya farklı bir bakış açısıyla yaklaşmak isterim : Çalışan hiç bir alete edavata çalıştığı süre içinde gerçekten de elleşmemek gerekmektedir. Umarım bununla fikir dünyanıza yeni bir pencere açmayı başarabilmişimdir :)
Hamişin hamişine hamiş: Acı patlıcanı kırağı çalmaz ;)

oya dedi ki...

en acilinden hanimiş ön-hamiş:
hocam..
şimdi fon gri, yazı karakteri gri olunca, yazıyı okumak için tabiri caizse imanın gevriyor..
hayır, kismeden ses soluk çıkmıyor..
sanırım bu bir benim başıma geliyor..
mu acaba??

***

gelelim yazıya..

"çalışıyorsa elleşme"nin bir türevi de babam için "ağrımıyorsa elleşme"dir..
o yüzden yıllardır ne doktora gider, ne tahlil verir..
ellettirirsem mutlaka birşeyler bulurlar der..
insan vücudu da bilgisayar gibi yani..
çalışıyorsa elleşme ;))

bu arada..
hoşgeldin elbette..
özledik valla..
aynen devam hocam ;)

Kutsal Bokböceği der ki: dedi ki...

Gergin bey,
aklıma esti bloğunuzun Almanca çevirisini okuyayım dedim ama inanın sonuna zor geldim.
Kendi yorumumdaki "Fakat konu neydi? Heh tamam performanstı" kısmını "Heh performansın harikaydı" ; Oya yı "çömlekçi"; "Hey hele şükür" ü de "hey mal budur işte" diye çevirmiş :) diğerlerinin bahsini dahi açmıyorum.Bunca yıllık Almanca öğretmeniyim valla en kötü öğrencim bile bu kadar edememişti Almanca'nın içine.
ayrılamıyorum bloğunuzdan :)

alpernatif dedi ki...

Performansı arttırma felan deyince
aman demiştim
Gergin hoca,yumuşamış hocaya doğru mu gidiyor diye

pc olaya girince oh be dedim

not
aynı dert bende de var
ben tümden çökerttim
hala toplamaya çalışıyorum

pc yi tabi ki :))

Gergin dedi ki...

"Kıç kısmetten çıkınca
uçkuru doksan yerinden kırılırmış"
derler ya..
Aynen öyle..
Dün PC bugün şablon..
Oya'nın dediği doğru,İE'de görüntü
berbat.
Kısmen düzelttim ama yenileme
yapınca yine hata veriyor.
O yüzden şablonu değiştirdim.
Şimdi bir iki ayarlama yaptıktan
ve de Bill Gate'ciğimin yedi sülalesine ufak performans operasyonu yaptıktan sonra
buradayım..

Gergin dedi ki...

Ces;
Bana mı öyle geldi bilmiyorum
ama öyle bir "hele şükür"
demişsin ki sanki üzerinden
büyük bir yük kalkmış gibi..:))

Bu arada..
Ne itirafı?
Bir şey itiraf edecek hale düşmedik ki daha..
Hem Selahattin Duman'ın
deyimiyle "azgın teke sendromu'na yakalanıp 18 yaşında birine kaçmama bile nerden baksan 10
sene var..:))
İdolümüz NECO..
Amacım "oh ortalık boşaldı"
deyip sevineceklere kısa süreli
bir sevinç yaşatmaktı.
Gördüğün gibi "arife"yi gösterdim
ama bayramı göstermedim..:))

Gergin dedi ki...

Kakaböceği;
Aslında insanın kendine koyduğu
ismi beğenmeyip keyfime göre
değiştirme hakkımın olmadığını biliyorum.
Da..
Elim varmadı işte.:))

Aslında "Sevgi" güzel..
Peki gerçek mi,mesela mı?

Bir de küçük ayrıntı..
Kendi kendimize ağzımızı doldura
doldura tadını çıkara çıkara
"salak" deriz de aynı lafı
başkası dedi mi bozuluruz.
Çıkış noktam oydu yani..

"Çalışan alete elleşmeme"
konusuna gelince..
Şimdilik, "ben bu düşünceye
katılıyorum.Hatta fikir
dünyama yeni bir pencere
açtınız;teşekkür ederim"
deyip "tavşan tersi" moduna
gireyim.
Tabi şimdilik..:))
...
O çeviri aletini de sırf
eğlence için koymuştum zaten.
Ancak bugüne kadar "neci bu"
diyen bile olmamıştı.
Aslında çevirinin tamamını
okumak eğlenceli olabilirdi.:))

Gergin dedi ki...

Oya;
Bi defa uyarı için sağol.
Aslında böyle hata yapmazdım.
Tüm tarayıcılarda şablonu kontrol
ederdim ama bu defa dalgaya
düşmüşüz anlaşılan.
Gerçi sadece IE'nin versiyonlarında
sorun yaratıyordu ama millet de
ne varsa artık hep onu kullanıyor.

Gelelim asıl mevzumuza..
Baban haklı.
Daha evvel yazmaya başlamıştım da
her zaman olduğu gibi üşenip
sonunu getirmemiştim.
Yazabilseydim diyeceğim şuydu:
-Doktora,hastaneye gitmekle
sanayiye araba götürmek aynı
şey.

Sinyali yaptırmaya git,patlak
lastikle ya da yanmayan farlarla
geri dön.
Dikkatini çekerim konuyu abuk
sabuk noktalara hiç götürmüyorum.
:))
Bu aralar pek salak gördüm kendimi..:))
Bi de çok sırıtkan...))
Yalama mı oldum ne? :))
(Bak yine..)

Gergin dedi ki...

Alper;
Sevineceklerden birisi de sen miydin yoksa?
Gerçi "oh be" deyişinden adıma
sevinmişsin gibi hissettim ama..

"Kadın kadının kurdudur"un erkek
versiyonu var mı bilmiyorum ama
neden olmasın?
Tabi o manalı lafın aslı o değil
de şimdi işime öyle geldi..:))

Sadece PC'yi toplatmaya çalışmak
en akıllıcası..
Malum,etraf fesat dolu.
Allah muhafaza kökünden toparlarlarsa..:))