17 Temmuz 2009 Cuma

Düriye alt tire otuz dört



Bugün duydum;bir arkadaşın tanıdığı çocuğuna Melisa adını
koymaya kalkınca nüfus müdürlüğü yabancı isim diye kabul
etmemiş.
Aslında herkes gibi ben de yasaklara taraftar değilim,ancak
bizim vatandaşımızı da pek öyle serbest bırakmaya gelmez.
Abuk sabuk işler yapabilir.
Mesela Obama başkan seçildiğinde sanki mahallesine muhtar
seçilmiş gibi sevinip kurbanlar kesip eğlenenler bu işin de cılkını
çıkarıp çocuklarına onun adını vermeye kalkışabilirdi.
Yani etrafımızı bir sürü küçük Barrak sarabilir,kendimizi bostan
tarlasında gibi hissedebilirdik.
Buna rağmen ben yine de insanların çocuklarına arzu ettikleri
ismi koymalarının önemli olduğunu düşünüyorum.

Mail adresi almaya kalktığımızda ya da bir siteye üye olmak
istediğimizde çeşitli sebeplerle istediğimiz nicki alamadığımızda
canımız sıkılmıyor mu?
İsmimizin arkasına/arasına rakam eklemek alt tireler koymak
çok mu hoşumuza gidiyor?
E o zaman?

Bunları düşünürken aklıma "nüfus müdürlüğü de web siteleri
mantığıyla çalışsa nasıl olurdu?" sorusu geldi..

-Adını ne koyacaksınız?
-Düriye
-Bu kullanıcı isminde zaten bir vatandaşımız var.
Lütfen şunları düşünün:


Delidüriye
Düriye alt tire otuz dört

-Bu da mı olmadı?
Düriye_hay_ben_senin_ebenin....



Hanimiş dip not:
İsim hakkı savaşta dahi askıya alınamayacak bir hakmış.
İsim koyma hakkı ana-babaya ait olup genel ahlaka aykırı
olmamak şartıyla istediğini koyabilirmiş.
Henüz anayasadaki yerini bulamadım.
Bulunca eklerim.
Belki birinin işine yarar.

13 yorum:

cesetizleri dedi ki...

Ana babaya o kadar yüz vermeye gerek yok. Ateşli bir gecelerinin meyvesi olmamız onların ömür boyu kullanacağımız adımızı koymasını sağlamamalı.
12 yaşına kadar takma isim kullanılabilir sonrasında çocuk kendi ismini kendi seçer ya da 18 ne bileyim. Bu önemli bence.
Bu arada isim değiştirme işleminin soyadı değiştirmekten daha zor olduğunu biliyor musunuz? İlk duyduğumda garip gelmişti zamanla alışıyor insan.

biggeee dedi ki...

aslınca ceserizleri haklı öyle abuk isimler koyanlar varki çocuğuna.en azından isim değiştirme işlemi biraz daha kolaylaştırılmalı.ben şahsen ömrüm boyunca garip bir isimle yaşamak istemezdim..

cesetizleri dedi ki...

Ayrıca gerginsin falan ama Kadınlar Yazıyor'a verdiğin destek için tüm ekip arkadaşlarım ve kadınlarımız adına teşekkür ediyorum.
:D

cesetizleri dedi ki...

biggeee, lan adımı doğru yaz hasta etme adamı :)

biggeee dedi ki...

cesetizleri muhaha allah cezanı vermesin bu kadar sinirlenir mi insan be dövseydin bari altı üstü bi harfi yanlış yazmışım:))

cesetizleri dedi ki...

cesetsizler diyen var gerçi seninki affedilebilir :D
cesetsizler neyse artık :D

Gergin dedi ki...

Ces;
Neyse işi tatlıya bağlamışsınız
bari..:))
Tam da isimlerden söz ederken adının yanlış yazılmasına gösterdiğin hassayiyet konuya tam
oturmuş...:)))
...
Dipnotu eksik yazmışım.Aslında o
bir uluslararası anlaşmadan
alıntı ve içinde hak sahibi olarak
çocuk da var.
Tam senin istediğin gibi yani..
...
Belki şöyle bir çare olabilir.
Belli bir yaşa kadar geçici olarak ana baba bir isim koyar,zamanı geldiğinde beğenirsen devam edersin
beğenmezsem değiştirirsin.
Nasıl?

Mesela ben de kendi ismimden pek
hoşlanmıyorum.
Adım Mülayim,huyum Gergin..:))
Yakışanı Gergin..
Hani "ismiyle müsemma" mı denir ne ondan işte..:)))

Gergin dedi ki...

bigeee;
Dediğin gibi galiba en kötüsü de beğenmediğin isimle yaşamak zorunda kalmak.
Şimdi burada bir iki örnek
verirdim ama o isimde birileri
çıkar;ayıp olur.:))

Gergin dedi ki...

Ces;
Unutmuşum,ilave edeyim..
Teşekküre gerek yok.
Yalnız benim sağım solum belli
olmaz.
Belki tuzak kuruyorumdur.
Belki de bu planımın bir parçasıdır;kimbilir..:)))
(Şaka dememe gerek yok sanırım)

cesetizleri dedi ki...

gergin, bigeee değil biggeee

:)

Gergin dedi ki...

Ces;
Napiim canım;ilk o başlattı..:)))

Yahu o kadar da dikkat etmiştim.
Galiba "e"lerin fazlalığına kafayı taktığımdan oldu bu hata..
O ara "acaba biggeee'de mecbur
kaldığından mı "e" savurganlığı yaptı diye düşünüyordum..:))
Neyse cümle içinde doğrusunu
kullanıp vaziyeti kurtardım sanırım..:))

cesetizleri dedi ki...

2g 3e diye tekrar ediyorum sürekli yoksa bende de nanay yani :)

Gergin dedi ki...

Ces;
Bu taktik güzel,beğendim.
O yorumu yaparken bile elli defa
saymıştım..:))