14 Temmuz 2009 Salı

Kadın olmak



"Orada olsam gözlerini oyardım
"
...
ABD Başkanı Barack Obama ve Fransa Cumhurbaşkanı
Nicolas Sarkozy'nin G-8 Zirvesi'nde kalçalarına baktığı
iddia edilen 17 yaşındaki Brezilyalı Mayara Rodrigues
Tavares'in annesi dünya medyasının birinci
sırada yer verdiği fotoğrafa isyan etti.(Akşam)

***
Akşam gazetesinde yukarıdaki fotoğrafı görüp de ilgili haberi
de okuyunca aklıma iki blog yazısı geldi.
Linklerini verip okuyun desem nasıl olsa gitmezsiniz;en iyisi
ucundan bir parça tattırayım da...
***
Kadın olmanın dayanılmaz ağırlığı..
(http://birdelidennagmeler.blogspot.com)

Doğduğun andan itibaren başlar senin şanssızlığın..Hayata
1-0 yenik başlamak derler ya hani..İşte sen bir kadın olarak
dünyaya geldiğin andan itibaren yenik başlamışsındır hayata..
Daha küçücük bir çocukken başlar cinsiyet ayrımı..
Mahallede top oynamak istersin, o kız oyunu değil derler sana..
Anlayamazsın..Gece geç saatlere kadar dışarda kalıp diğer
çocuklar gibi saklambaç oynamak istersin ama "olmaz sen
kızsın"
sözüyle eve alırlar seni..
Tüm hayatın boyunca duyacağın bu sözü daha çok küçükken
duymaya başlarsın.."Olmaz sen kızsın!" Okula başlarsın sonra,
teneffüste körebe oynarken arkadaşlarınla, küfreden erkeklerin
arasında sen de küfredersin bir arkadaşına..
Öğretmenin kulağına yapışır hemen.."Yakışıyor mu senin gibi
bir kız çocuğuna?" diye bağırır bir yandan..
o zaman anlamaya başlarsın..Sen farklısındır diğerlerinden..
Sen bu dünyaya -erkeklerin yaptığı ve kendine yakıştırdığı
şeyleri yap(a)mamak için gelmişsindir..Devamı için


Kız Çocuğuydum Bir Zamanlar
(http://cesetizleri.blogspot.com)

Kadın olmakla ilgili çeşitli yazılar yazdım hep ama bu sefer
somut daha somut bir yazı olacak bu. Bu yazıda ben olacağım
her şeyden önce. Ama "Kadının Adı Yok", yani bu kadın
sensin, arkadaşın, sevgilin, annen..
Bu kadın herhangi bir kadın. Üstelik burda eziyet eden
sadece
bir erkek değil. Toplumun yetiştirdiği annem.

Annem küçük bir ilin küçük bir ilçesinin varlıklı ve kendi
tabisiyle
soylu bir ailesinin kızı. Çok başarılı bir öğrencilik
hayatı yaşamış biri.
Sporcu, edebiyata ilgili, her derste de başarılı. Liseyi bitiriyor.
Ama öğrenci olaylarını bahane eden ailesi annemi üniversiteye
göndermiyor. Oysa o resim öğretmeni olmak istiyor. Devamı için

9 yorum:

cesetizleri dedi ki...

ne iğrenç bir fotoğraf gördüğümden beri üzülüyorum. insanların bununla göbeklerini ve bilumum yerlerini elleye elleye alay etmesine sinir oluyorum.

alpernatif dedi ki...

ABD başkanı bile baktıktan sonra,
benim bakmam haydi haydi normal :)

bir de hocam
baksak suç,bakmasak suç
ne yapmalı ki ?

Adsız dedi ki...

sevindim ben bu yazıya...
burda aslında bir bakma .. kötü bakma var mı bilemeyiz.. bir kare işte yakalanan..

ama medyanın aklının nersinde olduğu burdan belli..
ve koyun güder gibi.. insanları nereye gütmeye başladıkları .. çalıştıkları.. bence epeyce başardıkları...

bak şimdi aklıma ne geldi..
bunun arkasından da kurgu bilim romanlarındaki gibi bir tröst bir kendini bulunmaz hint keneviri sanan beyaz hristyan zengin erkek grubu çıkarsa şaşırmam..

insanları sekse odaklıyoruz.. her vesilede bunu körüklüyoruz..

eh her an savaş çıkaramıyoruz..
uyuşturucu pahalı herkese yayamıyoruz..
o zaman zinayı.. cinselliği paso verelim ortaya ne aile kalsın ne toplum.. yönetimi biz ele geçirelim.. demiş olabilirler mi bi yerlerde bi lüks şatoda
seks karşılığı çalışan bir toplumun keyfini sürelim filan

paylaştığınız linklere şimdi gideceğim..
=)

atalet

Gergin dedi ki...

Ces;
Çok gergin ve de asabi gördüm
seni..:))

Şaka bir tarafa da aslında
erkeklerin havasını söndürmek,
gazı kaçmış gazoza çevirmek
kadın için kolay bir iş de...
Neyse, edep sınırlarını fazla
zorlamayayım ben.

Gergin dedi ki...

Alper;
Yazıya girerken aynı şeyleri
ben de düşünmüştüm;hatta
yazmıştımda..
Ancak link verdiğim yazıların ciddiyetiyle bağdaşmayacak diye vazgeçtim.

Valla bunun ortası mortası yok.
Erkek kısmı yüz elli yaşına da
gelse huyu suyu değişmez.
Gözü görüyorsa bakar.
En iyisi "kökten çözüm"..:))

Gergin dedi ki...

Atelet;
Atalet'im doktorum civanım!
(Ünlem işareti bu lafları içten
ve de yüksek sesle söylediğimi
vurguluyor.Son günlerde sanki
durgun gibisin de..Yağ çekiim
dedim)
...
Başkanların bakışı konusunda
ben de senin gibi düşünüyorum
aslında.
Sanki tipik erkek refleksi..
Gerçi ABD başkanlarının
sabıkaları da aklıma gelmiyor
değil hani..
Komplo teorini beğendiğimi
belirtmek isterim..:)).
(Bak;senin için çenesi benli
gülen adam figürü bile koydum.
Daha napiim..:))

gül dedi ki...

bu kadın erkek yazılarında hemen şöyle yazasım geliyor ve yazıyorum inatla ve gene yazacağım, erkekleri kadınlar yetiştirip vatana millete hayırlı evlat olarak ortaya salıyorlar ,çifte standartı anne ilk doğdu anda tanıyor sevgili oğluna
sonrada şöye böle...
neyse gene gerildim gidim işime.. :)

Gergin dedi ki...

Gül;
Bu konuda seninle aynı fikirdeyim.
Ancak bunu linkini verdiğim o
yazılara yorum olarak yazamadım.
Zaten milletin dumanı üstünde..:))
Alimallah adamı parlarlar..

Bence bir kadın olarak bu yorumu
aynı zamanda o yazıların altına
da yazsan iyi olurdu diye düşünüyorum.

cesetizleri dedi ki...

Gül, gelip yazmadı ben yazayım burada.
Bu söylediğin şeyi çocukça buluyorum yaşının kaç olduğu önemli değil çocukça.
Erkek düşmanı değilim misal. Olmadım hiç. Severim erkekleri, babam da bir erkek. Ama seviyorum diye de eleştirmeden duramam.
Evet o şımarık erkekleri yetiştiren yine gerizekalı annelerdir.
Benim yaşadığım aile içi sorunlarımın sebepleri hep kadınlardır. Yazıyı bile okumadan böyle bir yorum yapman ilginç olmuş. Çünkü üstüne basa basa iki kez söyledim bunu.
Evet toplumu ilgilendiren ve yine toplumdan kaynaklanan bir sorun bu.
Unutmamak gereken bir şey var ki, ben ailemin beni yetiştirmeye çalıştığı şekilde yetişmedim. Eğriyi doğruyu ayırt etmek kişinin elinde olan bir şey. İyi ya da kötü kimsenin benim iradem dışında şekillendirmesine izin vermedim kendimi. Doğruyu görebilme yetisi diliyorum o çük beyinli erkeklere ve aptal erkekler yetiştiren çük beyinli erkek sevdalısı kadınlara..