5 Ağustos 2009 Çarşamba

"Güzellik, gençlikle gelip gitmez"



Mehmet Y.Yılmaz,Ornella Muti'nin tatil için Türkiye'ye gelişinin
gazetelerde "Yıllar Ornella'ya yaramamış" şeklinde bir başlık
ile verilmesi üzerine bir tespitte bulunuyor:

"Fotoğraflara baktım, Ornella Muti, evet biraz yaşlanmıştı
ama eskisinden o kadar da farklı değildi.

Büyüleyici bakışlar,hokka gibi bir burun, davetkár dudaklar.
Bildiğimiz Ornella işte! Erkeklerin acımasız bir yönleri var.
Yaşlanan kadının çirkinleştiğine olan bir inançtan kaynaklanan
bir durum bu!

Benzeri bir duruma, aynı liseden mezun olan arkadaşlarımızla
yediğimiz bir yemekte de tanık olmuştum.

Mezuniyetimizin üzerinden 30 yıldan fazla geçmişti ve hepimiz
artık orta yaşlı erkeklerdik.


Yatılı okula girdiğimizde hepimiz sürekli annesini, babasını
özleyen çocuklardık.
Erkeklerin kolayca büyüyemediklerini kanıtlayan bir toplantıydı
daha açıkça söylemek gerekirse.


Sohbet kaçınılmaz olarak o dönemdeki, zaten sayıları iki elin
parmağı kadar olan "gündüzlü" kızlardan en güzeline gelmişti.

Sonraki yıllarda onunla karşılaşma olanağı bulanlar hep aynı
şeyi söylüyorlardı:
"Yaşlanmış, eski güzelliği yok!"
Masanın etrafındaki 40'a yakın orta yaşlı erkeğin görüntüsünü
veriyorum şimdi:
Çoğunun saçları dökülmüş, hepsinin göbeği pantolon kemerini
zorluyor ama kendilerini hálá 18 yaşında zannediyorlar!

Yılların kendilerinde yarattığı tahribatın farkında değillermiş
gibi, kızlar için atıp tutuyorlar!
Bu bakış açısını değiştirmek zor.
Çünkü başta medya olmak üzere,kozmetik ve giyim sanayi de
hep aynı şeyi pompalıyor:
Genç kalırsan, güzel olursun!
"

"Orta yaşlı kadınlara moral vermek için yazmıyorum bunu"
diyerek de bağlıyor lafın sonunu...
Ben de öyle...
Peki neden?
Belki "nal-mıh" meselesi..
Belki de özeleştiri;bilmiyorum ama buraya aktarasım geldi işte..
Zaten bilen bilir,benim kadının yaşıyla işim olmaz..
Son zamanların moda deyimiyle "elektriğine" bakarım ben..
Voltaj iyiyse yaşına başına bakmam..
Yok,bu olmadı;"iki tek atarsam saçına başına bakmam" fıkrasını
anımsattı biraz..
Amaaan;öyle bir şey işte..
Anlayıverin artık;her şeyi de tek tek yazacak değiliz ya!..
Hadi bir de örnek verelim;duramadım yine:
Mesela Monica Belluci...
Yaş 45..
Aysun Kayacı'yla yan yana koy "hangisi" de...
Ağzımdan Monica'dan başka laf çıkarsa Demi Moore öpsün.
Daha ne diim..
Bundan büyük yemin mi olur?

Hadi daha da ileri gidelim..
Hani,olur a ,maazallah yanlışlıkla Monica benden tarafa baksa,
"çağırdı da ben mi duymadım" diye körlemesine o tarafa doğru
koşturmazsam ne oliim!..
Daha ötesi var mı?



Yazının telvesi:
"Plastik güzellerden hoşlananlar sadece alıklar
ve bakkal çıraklarıdır" -Ortega Y. Gasset
(Mehmet Y.Yılmaz-Hürriyet)

12 yorum:

fisunlahersey dedi ki...

güzeldi,gülümsedim okurken :))
başka ? yorum yok :))

cüzzamlı melek dedi ki...

yaşlandıkça güzelleşen kadınlar var abicim.
bknz: ajda pekkan

:)

Gergin dedi ki...

Fisun;
Başka söze ne gerek..
"Yorum yok" sözüyle yeterince
yorum yapılmış zaten..:))

Gergin dedi ki...

Cüzzamlı melek;
Bu yoruma itiraz edip "ama"yla
başlayan bir cümle kuracaktım,
elinde sigara izmariti var mı
yok mu bilemediğimden vazgeçtim.
Pek "ben" sevmem de..:))

Ancak şu kadarını söylememde
sakınca yok sanırım.
Ajda Pekkan'ın artan derileri
THK'nu ihya ettiği söylenir.
Hatta göbek deliğinin alnının
ortasına kadar geldiği bu yüzden
de hintlilere benzediği
rivayetler arasında..
Ben demiyorum,sadece denileni
aktarıyorum.
Ve de takdiri size bırakıyorum.
:))

cüzzamlı melek dedi ki...

sayın gergin,

iyi hoş da...

ben o kadının kendisine sanatına ve bize olan saygısını seviyorum.
sen bi ajda pekkansın ve hala her sabah solfej diyafram vs çalışıyosun..
güzel görünmek için her tür yolu deniyosun. spormuş, estetikmiş...

gel de sevme...

Adsız dedi ki...

hahaha yemine bittim..
şimdi demi moore öpünce iyi mi kötü mü olucak bilemedim..
nasıl bir yemin bu her şekilde kardasın =9
/a'nın şapkasını sen takıver bi zahmet /

ben yazılara ne katılıyorum ne de katılmıyorum..

sanırım bu işlerin..bi ayarı yok..

gönül kimi severse güzel odur..

ama ben de gençlerin albenisinin daha parlak olduğuna katılıyorum doğrusu..

her iki cinste de elbette..
=P

kızma ama ya..
parlak dedik..
daha iyi güzel yakışıklı demedik =P

hem kim demiş parlak iyidir diye..
ufacık toz zerresi görünür üzerinde.. parmak izi kalır..=P
oysa zamanın verdiği patina.. ayrı bir büyüdür bence..

kadınlardan bahsediyorum burda tam olarak..
güzelse.. ve olgun yaşları ortaladı ise.. büyüsü artar..

erkekse olamıyor böyle bişey..
/istisnalar hariç/
çıtır bakmaktan gözleri tuhaf parlıyor.. ürkütücü oluyorlar =P

atalet..

Gergin dedi ki...

Cüzzamlı melek;
Tabi ben olaya "cinsel obje"
gözüyle bakınca ortaya küçük
bir karışıklık çıktı..:))
Yoksa işin o kısmına benim de
itirazım yok.
Aynı fikirdeyim.

Gergin dedi ki...

Atalet;
Tabii ki iyi bişey..
Kendime kıyamadım.
Hani bi terslik filan olur da
sözümü yemek zorunda kalırsam
diye işi garantiye aldım..:)

Bu arada çok güzel bir yorum
yazmışsın.Doyamadım tekrar
tekrar okudum,baktım ki ne şiş
yanmış ne de kebap.
İkisine de itina ile yaklaşılmış.
Valla bravo.
Yalnız ben satır aralarını iyi
okurum;bilmem anlatabildim mi..
:))

pinar dedi ki...

kim korkar hain kurttan..
ve de gerginden =P

atalet.. değil ..
yani korkan atalet değil..
=D

Çağlar dedi ki...

akıl.
abi zeka, olgunluk, oturmuşluk.

şu anda erken vakit, iyi uyuyamadım. o nedenle güzel sıfat bulamıyorum ama bunların gençte olduğu, genç olmayanda olmadığı durumlar da var.
esas olan, malesef bunun nadir olduğu.
hayat zor.

Gergin dedi ki...

Atalet;
Ettiğin laflara bakılırsa elinde
odun,hazırlıklı gelmişsin..
Dayılandığına göre..:))

Gergin dedi ki...

Çağlar;
Anlaşıldı!
Uykusuzluğunun acısını benden
çıkarmaya karar verdin.

Neticede şunu mu anlamalıyım:
"Bana lazım olanın bir kısmı
gençlerde bir kısmı da olgunda.
Keşke tüm özellikler birinde
toplansa" mı?
Yok bu olmadı.
Çünkü bu defa da "gençler de mi
toplansın,olgunlar da mı"
sorusuna vevap bulmak gerekir.
...
Doğrusu ben de az uyudum.
Hem de üç beş gündür hep böyle..
Sağlam kafayla tekrar bakalım
bari..:))