18 Ağustos 2009 Salı

Şiirsel bir gün



Dün akşam geç vakitte bir arkadaş bana yazdığı şiiri göndermiş.
Gün içersinde fazlaca gerilince aklına ben gelmişim;o da bir şiir
döşenip bana göndermiş.
Yayınladım diye kızar mı bilmiyorum,ancak içinde adım geçen bir
şiir olduğundan çok hoşuma gitti, paylaşayım istedim.
Belki saçma gelecek ama,insan, "Ayarım bozuk,gerginim" gibi
olumsuzluk içeren bir cümlede bile sırf adı geçtiği için mutlu olabiliyor.
En azından bu benim için böyle..
...
Şiir ise şöyle:

Gerginim
Asabiyim
Bugün kafam çok bozuk,
Bil bakalım ne haldeyim!"
(Kafiyeye dikkatinizi çekerim)


Tabii şiiri çok beğendim;haliyle de duygulandım;gözlerim yaşardı.
Kimselere belli etmeden sağ elimin işaret parmağını kanca gibi
yapıp üst kısmıyla usulca akan göz yaşlarımı sildim.
Haliyle böylesine duygu yüklü bir şiirin meyvelerini avcumun içini
gözümün üstüne bastırarak uykudan yeni kalkmış gibi oğuşturarak
silemezdim.
...
Bu arada o güzelim şiiri karşılıksız bırakamazdım tabii.
Ancak şiir yazacak kabiliyetim yoktu.
Derken bir mucize oldu;yumurtaya can veren Rabbim,benim gibi
keresteye de ilham verdi;o sayede ben de ona "az veren candan misali"
iki mısralık bir şiir yazıp gönderdim.
Memnun oldu mu olmadı mı henüz bilmiyorum.
Daha cevap gelmedi çünkü..
Şiir iki mısra olunca fasikül fasikül göndereceğimi zannedip
tamamlanmasını bekliyor olabilir.
Belki de kafiyesini arıyordur,bilemiyorum artık.

Anlayacağınız akşamki şiirleşmenin gazıyla bugün çok mutlu kalktım
yataktan.
Hergün ana avrat sövdüğüm arkamdaki çam ağacına yuvalanmış
Ağustos böceklerinin sesi bile bugün bülbül şakıması gibi geldi bana..
...
Hep "yahu hiç huzurlu bi günüm mü var da.." diye sızlanıp sürekli
ertelediğim sigara bırakma meselesini bugün çözmeye karar verdim.
Belki bir daha bu kadar mutlu bir günüm olmayabilirdi.
Evet;kesin olarak çok sevdiğim sigaradan ayrılmaya karar verdim.
Hem de günün konseptine uygun olarak,şiirle...
Üstelik Cemal Süreya'nın şiiriyle..
Sigarayı bırakanın şiiri
Eskiden birinci işimdi sigara içmek
Şimdiyse içmemek birinci işim.

35 yorum:

siyah kelebek dedi ki...

ben sizin yazdığınız şiiride okumak istedim ya neyse:)

Çağlar dedi ki...

sigarayı bırakma bahsi için açık çek:
eğer bırakık kalmanı sağlayacaksa, bu kararı verdiğin ana her küfredesin geldiğinde bana küfredebilirsin abi.

hani çorbada bizim de tuzumuz...

altın yumurtlayan tavuk dedi ki...

yazık ağustos böcüklerine, hergün senin gazabına uğramışlar fukaralar:)
şiirden sonra onlarla barışmış olman mutluluk verici ohhhh şimdi içim rahat.
sigara konusuna gelince be adam yaş olmuş yolun yarısı sen kalkmış sigarayı bırakıyorsun iyide bunca zaman neredeydin diye sormazlar mı adama sorarlar tabi ama ben sormuyorum yolun açık olsun zararın neresinden dönersen kar hesabı destekliyorum kararını:)

Adsız dedi ki...

ağustos böceklerini özledim
bu yaz bensiz çığlık atıyorlar ..

gerçi geçen gece eve girerken..
bir cırcır sesi duydum kapımda..
tek bir tanesi.. sanırım promosyon turuna gelmişti..
doğru eve =)..

ve..
cemal süreyya akıllı adammış..
düğmemi diken her kadına aşık oldum demiş.. medyaya bir röportajda..
bunu anlatan kişi.. insanın bütün düğmelerini koparıp atası geliyor değil mi demişti ..
bak sigarayı da çakıyor insanın aklına..
başarılar dilerim bu zorlu çabada..
=)

atalet..

Gergin dedi ki...

Siyah kelebek;
Önce bir bakalım beğenilecek
mi..
Onay alırsa niye olmasın..:))

Gergin dedi ki...

Çağlar;
Yok sana kıyamam..:))
Ya zaten benim sigarayla ilgili
artistik huylarım yok.
Gerektiği zaman bırakırım.
Pek etkilenmem.
Sinir minir hikayeleri olmaz
bende..
Zaten olsa da herzamanki halim
olduğundan kimse sigaradan
şüphelenmez..:))

Gergin dedi ki...

Altınyumurtlayantavuk;
Yok,hiçbiri hasar görmedi.
Yetişemeyeceğim yerde
olduklarından güvendeler.
Bunu bildiklerinden büyük
ihtimalle de "ben de senin.."
demişlerdir..:))

Yalnız yorumunun bir bölümünde
"sigara bırakamamanın dayanılmaz
kıskançlığı"nı gördüm sanki..:))

Desteğin için teşekkürler..:))

Gergin dedi ki...

Atalet;
Bir an yorumun girişini şiir
sandım..:)

Dikeceklerinden emin olsam
ben de düğmeleri koparır
atarım da..
Sonunda tekrar kendim dikmek
zorunda kalır mıyım diye
korkuyorum..:))

Dileğin için teşekkür ederim.
Yalnız sigara bırakma mevzusu
içmeme engel değil haberin
olsun.
Bilmem anlatabildim mi "doktorum civanım"...))
(Bu lafı da epeydir yazmadığımdan
niyeyse biraz zorlandım.)

cüzzamlı melek dedi ki...

ölücemi de bilsem, içicem...
ama
bırakmana çok sevindim.
çünkü sen bir babasın ve çocukların adına harika bir adım attın...

Gergin dedi ki...

cüzzamlımelek ;
Aslında ben de senin gibi
düşünüyorum ancak sigara benim
için çok tehlikeli olmaya başladı.
Çünkü yaşamımda sekteye uğrattığı
bir şey yok.
Öksürük yok tıksırık yok.
Aktivitelerimi engellemiyor.
Üstelikte baca gibi tüttüğüm
halde.
Öyle olunca da hiçbir kısıtlama
yapma gereği duymuyorum.
Yumuldukça yumuluyorum.
Şu an sana cevap yazarken çay
içip sigara tüttürüyorum.
Yani zevkten dört köşeyim..:))

Yalnız son yedi sekiz aydır
tarlaya bağlanmış inek konumuna
soktu beni.
Sigara paketinin civarından
uzaklaşamaz oldum.
Hele son günlerde denizden en
az bir saat erken dönüyorum;sırf
sigara içebilmek için.
O yüzden bir yerde dur demek
esarete bir son vermek lazımdı.
En azından kontrol altına alana kadar.

altın yumurtlayan tavuk dedi ki...

ama...bunların hiçbiri ilerde bir gün hiç ummadığın bir anda olmayacağı anlamına gelmez değil mi?

Gergin dedi ki...

Aynen öyle..
Yahu hep şeyi söylüyorum zaten;
ben aniden gidenler sınıfındanım
diye..:))

Yani göstermek gibi olmasın aynen şöyle:

"Len adam daha demin bana yorum
yazdıydı;sapasağlamdı yahu!Tüh!"
:)))

altın yumurtlayan tavuk dedi ki...

aman hocam Allah gecinden versin:)

Gergin dedi ki...

Amin.
Cemil cümlemize..(Böyle mi yazılıyordu bu?)

Yahu moruklar gibi neler
söyletiyorsunuz bana..
Hayret bi şey ya..:))

altın yumurtlayan tavuk dedi ki...

ahahaha moruk mu:))inceden inceye bir göndermeydi sanırım,
(daha önceki yorumuma istinaden)
şakaydı yaaa alınmayınız bu kadar efenim:)

Gergin dedi ki...

Peki...:)))

bitti dedi ki...

hocam doorusunu sölemek gerekirse
ben pek şiir sevmem
kafiyeye karşı bi sempatim var o ayrı
ama şiir ne biliim tarzım diil
ii de banane senin tarzından ben şiiri yazandan bahsediorum dersen
açık platform diil mi arkadaşım istediğimi atar tutarım ister yazar ister okur yorarım
işte o kadar
ben de mi asabi oldum ne?

Gergin dedi ki...

Bitti;
Anlaşıldı;duruma bakılırsa sana
pek yaklaşmasam iyi olacak..
Hatta yorumuna cevabı kağıda
yazıp bi arkadaşla elden
göndermem daha sağlıklı gibi
sanki.

Yahu bu gerginlik bulaşıcı mıdır
nedir?
Maaşallah herkesin dumanı üstünde..
...
Şiir miir sevmezsin anladık da..
Yazdığım şiiri sana gönderseydim acaba böyle bom bom atabilecek
miydin,doğrusu pek merak ederim.

Tamam tamam;şiir miir yok.
Rahat ol..:)).
Bak sana özel çenesi benli gülen adam figürü koydum.
Şimdi sinirler ne alemde?

hayatgibi dedi ki...

izleme listesindne çıkmışım..
az yazıyorum diye mi ki?

neyse bir hata ettik belli ki..

affola!

Gergin dedi ki...

Hayat;
Yanılıyorsun;bloğuna baktım
hala süper yakışıklı ve de
karizmatik fotoğrafım orada
duruyor..:))
Zaten durmaması saçma olur,çünkü
listeden çıkarmadım.
Hem son zamanlarda "nerde böyle
kızlar" detirtetecek şeyler
yazıyorsun,seni silecek kadar
deli miyim ben?
:))

oya dedi ki...

hocam..
öncelikle belirtmeden geçemiyciğim,
nazım mı nesir mi diye sorsalar,
bir dakika bile düşünmeden,
nazım derim..
düz yazıda bile kafiye / kinaye / tevriye / teşbih seven biri olarak,
bunu en güzel veren şiiri sevmemem nasıl mümkün olabilir ki?
hele de nazım gibi,
c. süreya, o. veli, rumi, c. yücel, şekspir........ gibilerini gördükten sonra,
bin satır gücünde bir satırı gördükten sonra..
bir kadının,
en güzel hali sanki..
ya da bir kadını en güzel gösterebilen ;)

diye sündürürüm önce..
ve sonra..
merak ettim sizin o 2 mısrayı da..
derim..

ve son olarak da..
ben de bırakmışcık gibi yaptım..
da..
çok özlüyorum be hocam..
sevgiliden zorla ayrılmış gibi..
gitmiş de bir daha hiç dönmeyecekmiş gibi..
zor geldi yani bana..

ama umarım siz devam içmemeye..

Gergin dedi ki...

Oya;
Hiç kusura bakma ama
seni şiir okurken ya da dinlerken
gözümün önüne getiremiyorum.
Lakin yalan söyleyecek değilsin.
Öyle diyorsan öyledir.

Ben de Bitti gibi sadece kafiye
severim,o kadar.
Mesela;
"Antalya'nın sarı sarı muzları,
İlik gibi olur kızları" şeklinde..
(Yalan yalan..Nerdeee..Olsa ilk ben görürdüm..:))
...
Saydığın şairlere hiç itirazım
yok.Hatta bir çoğunu okudum.
Hem de severek.
Ama bu şiir sevmek anlamına
gelmiyor.
Ben adamların kendilerini
seviyorum.Söylemek istediklerini şiirle söyleyince de mecburen şiirlerini..
Dediğin gibi adamlar bir çuval
lafı iki kelimenin içine sokuyor.
O bile onları okumam için yeterli.
Ve ben onlara pek şiir gözüyle de bakmıyorum.Onların yaptığı başka
bi şey.
Bir nevi laf canbazlığı..

E böyle yazan adamlar düz yazı
yazsalar bu defa da onu
severdim.

Bir de şu ağlak yalvar yakar aşk
şiirleri beni bunalıma sokuyor.
Belki de ta baştan aklı başında
şairlerle ve de şiirlerle karşılaşsaydık durum farklı olabilirdi,bilemiyorum.
Kafamızı doğrudan divan
edebiyatına,dolayısıyla develerin
yürüyüşünden,demircilerin
çekiç vuruşundan ve çamaşırcı
kadınların tokmak seslerinden
esinlenilmiş "Feilâtün/Fâilâtün
/ Mefâilün / Feilün"lü kalıpların
içine sokmasalardı dediğim gibi
belki sevebilirdik.
Gerçi ben Fuzuli'yi severdim.
Hatta bir iki tane şiirini de
ezberlemiştim ama,gerçeği
söylemem gerekirse bunu sağda
solda uklalık yapmak için
yapmıştım.:))
...
Benim iki mısralık şiirime
gelince..
Burada yayınlarım da..Bu defa
normal yazılarımı okumazsınız,
ondan korkarım..:))
...
Sigara..
O konuya hiç girmeyelim;
o kalbimde bir yara..
(Valla bak şiir gibi oldu..:))

cüzzamlı melek dedi ki...

Hele son günlerde denizden en
az bir saat erken dönüyorum;

nası yani?
gidip bi biografini buliim hemen. denizci misin nesin bakiim..

Gergin dedi ki...

Cüzzamlı melek;
Nooldu,bir şey bulabildin mi?
:))

SiL BaştaN dedi ki...

Sigarayı bırakmak, ne mutlu size...

Şiir 2 kuple olmuş olmuş pek güzel olmuş...

Saygılar...

Sevgi Gibi dedi ki...

geldim, okudum, gittim :))

40 yılda bir benim gariban c-box'a smiley bırakmışınız, onun da yüzünden düşen bin parça, niye ayol????

Gergin dedi ki...

Sil baştan;
Sigara konusunda "mutlu"
olma hali için henüz vakit
erken.

Şiire gelince..
Yazarsam fena yazarım da..
Bunca zaman millete "ben odunum"
dedikten sonra hayal kırıklığı
yaratmak istemiyorum..:))

Gergin dedi ki...

Sevgi;
Yahu kibrit kutusu kadar
yere boydan fotoğrafımı
koyacak değildim ya..

Kendimizi tasvir eden bir
zamazingo koyduk işte.

"Geldik gördük okuduk;yani
okuyacak bi halt,yoracak bir
durum göremedik" diyeceğimize
kibarca "ruhum buralarda
dolaşıyor" mesajı verdik.
Daha doğrusu verdiğimizi
zannediyorduk,anlaşılan o ki
verememişiz..:))

Sevgi Gibi dedi ki...

a a becerememiş miyim bu sefer, tüh :))
her zaman olmuyor demek ki :)))

bazen ben sizden daha gergin daha asabi olabiliyorum valla. sigarayı azaltıyorum da- bırakamıyorum bari azaltayım diyorum ama ne mümkün. kaçan kovalanır hesabı, hayali gözümün önünden gitmiyor :))

şengülce dedi ki...

Merhabalar sigarayı her pazartesi bırakıyorum ama o beni bırakmıyor 25 yıllık arkadaşınım dert ortağınım nasıl bir cırpıda beni atarsın der gibi masada duruyor.
ama bırakıcam eninde sonunda.
okunası şiirler .CemalSureya,Nazım Hikmet,Aziz Nesinler vede bir çok şairlerimiz ne güzelde yazmışlar yürekten okudukca okuyası gelir insanın.
Sevgiyle Kalın..

Gergin dedi ki...

Sevgi;
"Geldik gördük okuduk;yani
okuyacak bi halt,yoracak bir
durum göremedik" senin bana
yaptığın yorumun;
"kibarca 'ruhum buralarda
dolaşıyor' mesajı verdik.
Daha doğrusu verdiğimizi
zannediyorduk,anlaşılan o ki
verememişiz" de benim sana
yazdığım yorumun mealiydi.
Bir yanlış anlama olmasın
diye düzelteyim dedim.:))
...
Bahsettiğin o göl manzaralı
terasta ne sigara ne içki
bırakılır.
Moral bozmak gibi olmasın da..
:))

Gergin dedi ki...

Şengül;
Pazartesi gününü dert etmenize
gerek yok.
Daha bunun ay başı,yılbaşı,özel günler,bilmem kimler günü dahil
bir sürü alternatifi var.
Nasılsa birinden birine denk
gelir.:))

Saydığınız kişilere itirazım yok.
Önceki yorumlarda da söyledim,
onların ne tür yazdıkları benim için önemli değil.
Her türünü okurum.
Diyorum ya,ben galiba şiiri değil
şairi seviyorum diye..

gül dedi ki...

BİLSEYDİ EĞER

Bir şiir bir geceye değer,
Bir şiir bir uykuya değer,
Bir şiir bir uyanmaya değer,
Bir şiir bir sigaraya değer,
Bir şiir bir rakıya değer,
Bir şiir bir şarkıya değer,
Bir şiir bir türküye değer,
Bir şiir bir ağrıya değer,
Diye-diye..
Meğer.

Özdemir Asaf

:)))
sigarayı bırakmaya çalışan biri için zalimce bir şiir biliyorum :)
ama ben sevdiklerimi hiç terk edemedim, sigarayı seviyorum galiba hep beraber yürüycez onunla :)
size başarılar dileyim :)

Gergin dedi ki...

Gül;
Anladım.
Bu yorum "seni şiirden anlamaz
küt kafa seni"nin şiirsel bir
ifadesi oluyor.
Bildim mi?
:))

gül dedi ki...

değil değil bilemediniz:)
Şiir yanınızı ortaya cıkarmak maksat..:)