20 Ağustos 2009 Perşembe

Kadın,1902'de de aynı kadın


Son günlerde kafayı Steven JAY SCHNEIDER'in yazdığı "1001 MOVIES
you must see before you die" isimli kitaptaki filmlere taktım.
Bana göre çok önemli bir kitap çünkü.
Tahminim ahirette sorguya çekildiğimizde bunlardan da soru çıkacak.
Baksana "ölmeden önce" lafının altı çizildiğine göre..
Zaten bu sınav sendromu yüzünden adı "ölmeden"le başlayan ne kadar
kitap varsa çıkar çıkmaz almaya başladım.
Gerçi alıp da ne yapacaksın;dediklerini yapmaya iki ömür yetmez.
Bence Jack Nicholson ve Morgan Freeman'ın baş rolünü oynadığı "Bucket List"
filmindeki liste daha kullanışlı daha güzeldi..
Daha etkileyici maddeler vardı.
Mesela; "Ölmeden Dünyanın en güzel kızını öpmek" gibi..
Filmi seyredince bu maddeyi ben de notlarımın arasına aldım.
Hatta "ölmeden önce öpülecek 101 hatun" başlığı altında toplamaya
karar verdim.
Listenin başına ve sonu da Winona Ryder'i ekledim.
Onunla başlayıp onunla bitirmeye karalıyım.
Araya da Monica Belluci ve de Demi Moore koydum.Ötesine de bir ara
bakarız.
Gerçi bu üçü yeter de..İşte..
Maksat adet yerini bulsun,ille de 101 olsun.
Belki de meşhur fıkradaki gibi yaparım.
Hani öğretmen çocuğa diyor ya "bana on vahşi hayvan say"diye..
Çocuk da sayıyor..
"Aslan,kaplan,timsah,puma,altı tane de panter"
E benimki de ona benzeyebilir;81 Winona,10 monica 10'da Demi
diyebilirim.

Neyse şu bilimsel yazının daha fazla suyunu çıkarmadan devam edelim.

Neticede listenin başındaki "A Trip To the Moon" filmiyle başladım
araştırmama...
Filmi orjinalini bir rus sitesinde buldum.(İhtimal vermemiştim ama
bizim sitelerde de varmış)
Film 1902 yapımı.
13-14 dakikalık siyah beyaz bir film..
Aya seyahati anlatıyor ve bilim kurgu tarihinin ilk filmi...
Bu arada,zaten Google'da olan bilgileri daha fazla buraya taşıyıp da yazıyı
şişirmemin alemi yok..
Bu kadarını araştırmaya üşenenler için yazdım.
Maksat kafalarda kırıntı da olsa bir miktar bilgi bulunsun.
Yok bu beni kesmez,her bi mokunu öğrenmezsem çatlarım diyenler
şurayı tıklayıp hem bilgi alabilir hem de filmin videosunu izleyebilir.

Gelelim filme..
Film hakkında bir şey söylemeyeceğim;merak eden izlesin.
Benim bu filmde başka bir şey dikkatimi çekti:
O da şort giymiş bir sürü kadının varlığı..
Aşağıdaki fotoğraf,filmden aldığım bir sahne...
Fotoğrafta,içinde astronotların bulunduğu kapsülü topun içine iten
bir grup kadın görülüyor.
"E ne var bunda?İlginç olan ne?" diyebilirsiniz..
İlginçliği şu:
Aslında filmin konusu gereği şort giymiş beş yüz tane kadına
gerek yok.Yaptıkları işin bir kısmı da (Kapsülü yüklemeleri)
kadına ait bir iş değil.
Diğer görevleri ise Ay'a gidiş için hazırlanan törende fon yapmak.
Yani mesele,ta 1902'de de kadınların görsel malzeme olarak
kullanılıyor olması...
Tabii bunun öncesi de vardır da,ben belgeli olarak gördüğüme
göre konuşuyorum.
Ancak bu filmde neden buna gerek duyulmuş,işte ona bir anlam
veremedim.
Reyting,izlenmeme kaygısı, dolayısıyla gişe yapamaması desem,
sinemanın varlığı bile o dönem için başlı başına reyting unsuru..
İnsanlar için sinema yeni çünkü..
İcad olalı henüz yedi yıl olmuş;işin heyecanı taze..
Üstelik bugünkü gibi her Cuma vizyona yeni film de girmiyor.
Yani filmler arası rekabet yok.
E o zaman?
Neyse..
Nedeniyle uğraşacak halim yok.
Gördüğüm, 107 yıldır kadının bu durumunda bir gıdım bile değişikliğin
olmaması.O zaman bile kadını kullanıp baldır bacakla mal satmaya
çalışmışlar.
Çözümü mü?
Bu tür bilimsel yazılar beni yoruyor;bak yine daraldım,bunaldım.
Üstelik Ramazan bunalımındayım;ilaveten sigara da yok..
Cümleleri toparlamakta zorluk çekiyorum.
"O zaman niye yazacağım diye debelenip duruyorsun birader" diyen
olursa ben de "dingillik parayla mı?" derim.

Ben en iyisi son defa gidip deniz manzarasına karşı bir iki bira içip geliim..
Çözüme sonra bakarız;çözüm bi yere kaçmıyor ya..
Hem çözüm o kadar elzemse niye bugüne kadar beklediniz ki?
Duyamadım?


Küçük bir not:
Filmin sonunda öptüğü kız öpmeyi hayal ettiği kızla aynı kız değildi.
Filmin tadı kaçmasın diye onu yazmadım,belki izlemeyen vardır diye..



7 yorum:

bitti dedi ki...

ne var
kadın güzel bi varlık
güzel işte
bakılası
ben bile bakıorum
dolayısyla kadının görsel bir meta olarak kullanılması normal
çünkü görsel
şimdi o filmde 500 kıllı adam şort giydir koy oraya sahne çıktığı anda filmi izleyen topluluk arasında min 10 ölü 100 de zehirlenme vakası çıkar
geri kalanlarda bayılır zaten

film de ölmeden önce izlenmesi gereken filmler listesine asla ama asla girmez

ama benim şurda katıldığım bişi var
kadının görsel olması için illa dekolte olması gerekmior ki
heh ben de bir hatun kişi olduğumdan bööle düşünüor olabilirim o da ayrı bi mevzu

teşhir derecesinden bu işi kurtarmak ise
kendini teşhir etmeye meraklı hatun kitlesinin yok olması
o da mümkün diil
zaten gün geçtikçe artıyor
sadece teşhir olsa ii
nesee
benden bu kadar=))

Gergin dedi ki...

Bitti;
Sağol.
Akşam akşam gerim gerim
gerdin beni.
Yahu ben kadınlara bir şey mi söyledim.
İstenmeyen kıllarla donatılmış
adamı isteyen kim zaten?
C.İpekçi mi?..(vallahi adam
mahkemeye verecek sonunda..:))
"Kadını cinsel obje olarak
görüyorlar" deyip yakınan siz
değilmisiniz?
Filmde de ondan yüz küsur sene
sonra da olanlar da aynı şey
değil mi?
Ben de diyorum ki "ayıptır
yazıktır bu piliçlere.."
Yani kadınlara manasına..

Ve dedim ki..
Yani diyecektim ki..
"Eğer halinizden yakınıyorsanız,
işe hiçbir özelliğini bilmediği
arabanın üzerine donu görünecek
şekilde oturup poz veren tipleri
yolarak başlayın."
Neresi kötü bunun?

Yahu ne kadar zorsun..
Ters tarafından mı geldin
işten?
Bu ne ya..

Sevgi Gibi dedi ki...

İlle de Gerard Butler mutlaka Gerard Butler tek Gerard Butler hep Gerard Butler.
öpmek deyince kendimi kaybettim ayol, ne yazıcamı unuttum :))
Kadın - meta konusuna girmicem, ölmeden önce izlemem gereken 101 film de ilgimi çekmedi pek. Ben genelde sıram gelse de gitsem modundayım şu aralar.

Not: önceki yorumla ilgili de bir yorum edeyim: bakmayın siz bana benim kafa bazen mermer cinsine dönüşebiliyor, bırakın yanlış anlamayı, ne anladığımı bile anlayamayabiliyorum bazen :))

Gergin dedi ki...

Sevgi;
Demek Gerard Butler ha..
Peki.
Ben o göle başka bir terastan
bakmaya karar verdim.
Herhalde orayı gören başka bir
ev vardır sanırım.
Üzgünüm.
Bu işareti yapmayı pek sevmiyorum
ama.:(
Tek parantez çok da üzülmediğimi gösteriyor.
Bilmem belli oluyor mu?
"Ay adam perişan oldu" filan gibi
algılanmasın da;sırf o yüzden..

Adsız dedi ki...

filmle kanıtlanmış 107..
öncesi de var
=)

atalet..

Gergin dedi ki...

Atalet;
Yorumunda bir şeyler bilen
ancak bildiklerini sormadan söylemeyen,dudaklarının
kenarında çok bilmişliğin
havasını basan bir gülümsemeyle
"sormazsanız söylemem" havası
sezdim..:))
Bildim mi?
(Tabi ukalalık yaptım ya..Kesin
bilememişimdir.:))

Sevgi Gibi dedi ki...

tamam tamam 2. sırada da siz olun :)
teras meras hemen tavır koymuşunuz bakıyorum da :)
evet burada göl manzaralı çok ev var, ancak hiç birinde benden bir tane daha yok, ona göre yani :))

ay bayılcam, iftara daha 4 saat var :((