28 Ekim 2009 Çarşamba

Ana avrat dümdüz gideceksin



Fotoğrafına bakılırsa bırak üç dili,bir dil de bile sövecek gibi
durmuyor ama şiiri güzel.
...
Şiir dendi mi içim kıyılır,bunalıma girerim.
Hele buram buram yalakalık kokan,kör parmağım gözüne
hesabı ne diyeceği baştan belli yaratıcılıktan nasibini almamış
sözlerle yazılmış aşk şiirleri..
O yüzden biri şiir okumaya kalktı mı beni ateş basar "eyvah!" derim.
Bilirim ki biraz önce paşa paşa yanımda oturan adam mutasyona
uğrayacak..
Önce oturuşu,sonra kaşı gözü değişecek..
Sonra da ses tonu..
Biraz önce kakara kikiri konuşan adam gidecek yerine boğazı
düğüm düğüm düğümlenmiş içli biri gelecek.
Çoğunlukla akordu iyi yapılmadığından ilk mısra çatallı bir sesle
okunacak...
Özellikle kendince daha hisli bulduğu yerlerde vurgu yapıp
ardından da bana bakıp tepki bekleyecek falan..
...
Kim demişse doğru demiş.
Hayatta en zor iş,birini ilgiyle dinlermiş gibi yapmak.
İnsanın yüz kasları perişan oluyor;kendimden biliyorum.
Senden beklediği ifadeyi takınabilmek,hiç hissetmediğin,sende hiç
oluşmamış duyguları yüzüne yansıtabilmek için verilen savaş
adamın anasını ağlatıyor.
Üstelik bekleneni verememenin mahcubiyeti,ezikliği de cabası..
Dayak mı yedim şiir mi dinledim,anlayamıyorsun.
O yüzden yanımda şiir okunmasından hiç hazzetmem.

Ancak bu şiiri severim.
Zaten topu topu sevdiğim üç beş şiirden biridir.
Atalet hatırlatınca önceki yazıya da derkenar olsun mahiyetinde
yayınlayalım dedim.


ÜÇ DİL

En azından üç dil bileceksin
En azından üç dilde
Ana avrat dümdüz gideceksin
En azından üç dil bileceksin
En azından üç dilde düşünüp rüya göreceksin
En azından üç dil
Birisi ana dilin
Elin ayağın kadar senin
Ana sütü gibi tatlı
Ana sütü gibi bedava
Nenniler, masallar, küfürler de caba
Ötekiler yedi kat yabancı
Her kelime arslan ağzında
Her kelimeyi bir bir dişinle tırnağınla
Kök sökercesine söküp çıkartacaksın
Her kelimede bir tuğla boyu yükselecek
Her kelime bir kat daha artacaksın
En azından üç dil bileceksin
En azından üç dilde
Canımın içi demesini
Canım ağzıma geldi demesini
Kırmızı gülün alı var demesini
Nerden ince ise ordan kopsun demesini
Atın ölümü arpadan olsun demesini
Keçiyi yardan uçuran bir tutam ottur demesini
İnsanın insanı sömürmesi
Rezilliğin dik alası demesini
Ne demesi be
Gümbür gümbür gümbürdemesini becereceksin
En azından üç dil bileceksin
En azından üç dilde
Ana avrat dümdüz gideceksin
En azından üç dil
Çünkü sen ne tarih ne coğrafya
Ne şu ne busun
Oğlum Mernuş
Sen otobüsü kaçırmış bir milletin çocuğusun.

BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU

13 yorum:

cüzzamlı melek dedi ki...

Hayatta en zor iş,birini ilgiyle dinlermiş gibi yapmak.

bu konuda rakip tanımam. bugüne kadar da yakalanmadım hamdolsun...

:)

Adsız dedi ki...

=)....

saime hanım beni bilirmiş de söylermiş..
bi parmak bal çalıyorlar ağzına..
ille de arıyı yutacağım diye tutturuyorsun demişti.. bana..
bilemediği..
değil arıyı.. tüllü şapkası tulumu eldivenleri ile arıcıyı.. kovanı oğulu hepsini yutmak istediğimdi..

şiir sevmem.
bayık duygu sevmediğimden..
ama bir de seversem..
ezberlemeden bırakmam..
sistemime katacağım illa..
bu şiir de ezberlediklerimdendir..

=)
bugün de bi tanesi geldi aklıma.. =)

yorumcu.. ilham periniz atalet.. =P

Gergin dedi ki...

Cüzzamlı melek;
Çaktırmamayı boşver
de bunalıma girmeden
dinleyebiliyorsan bravo derim.

Yapın buna pek müsait değilmiş
gibi gelir bana da..:))

Gergin dedi ki...

İlham perisi Atalet;

Yahu şiir sevmeyen kadın
mı olur?
Bunu ilk öğrendiğimde
şaşırmıştım.
"Acaba bunu tavlayan nasıl
tavlamış" diye düşünmedim
değil..:))
Herhalde sadece iki mor
menekşeye kanmamışsındır..:))

Adsız dedi ki...

yok.. iki mor menekşeye kanmadım..=D..

şiir okumadıysa da..
yazdı benim için..
ama ona da kanmadım..
=P

atalet...

cüzzamlı melek dedi ki...

bunalıma girmeden
dinleyebiliyorsan bravo derim.

Yapın buna pek müsait değilmiş
gibi gelir bana da..:))

bunalım bi tipmişim gibi mi görünüyo ordan...
diilim yahu..
çok az bi gerginim...:))

Gergin dedi ki...

Atalet;

Niye?
Şiiri Aruz vezniyle mi yazmış?
:))

Gergin dedi ki...

Cüzzamlı melek;
Hayır bunalım tip değil
de..

Çok sıkılırsan "birader sen
şu külaha anlatadur ben on
dakkaya geliyorum" diyecek
hava var.
:))

Sevgi Gibi dedi ki...

3 dilde küfür biliyorum, ediyorum. ama ı ıhhh, kar etmiyor.

Adsız dedi ki...

aruz yazmadığı için....=)
ha .. akronim de değildi..=D

atalet..

pc dedi ki...

Tşk.ederim çok güzel bi paylaşım beton boru makinası

Siminya dedi ki...

iyiki hatırlattınız ya çok severdim bende bu şiiri. ama kendim okumayı tercih ederim hiç kimseyi dinliyomuşmuş gibi yapmak isetemem de oluyor o dediğinizden evet, haklısnız

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar Kubra