27 Ekim 2009 Salı

Ben am English öğreniyorum

inek,farville

Önceki yazıların birinde Reha Muhtar'ı,"bu konu sörkılında"
dediği için aklım sıra eleştirmiştim.Burada yazmadım ama
yine TV de bir sunucunun "izleyicilerimizin daha iyi anlayabilmesi
için step step gidelim" demesiyle de dalga geçmiştim.
Ancak kendime ve etrafıma bakınca aslında bizim de onlardan pek
farklı olmadığımızı gördüm..
Mesela biz de başkasının hosting hizmetinden yararlanıp web de
kendi domainimizle site kuruyor,moderator çalıştırıyorduk.
Postlarımızı Blogger'a upload ediyor,beğendiğimiz yazılımları
ise download ediyorduk.
Mailimizdeki spamları siliyor,ilginç bulduklarımızı ise forward
ediyorduk.
Friend Feed,Twitter ve Facebook'a yüklenen içeriklere yorum
yazmaya üşendiğimizde likelayıp geçiyorduk.
Beğendiğimiz siteleri bookmarkımıza ekliyorduk.
Oyunlarda level atlıyor,saklamak istediklerimizi save ediyor,
Download ettiğimiz divx,xvid vs.filmlerden capsler alıyorduk.
Tabii codecleri download etmeyi de ihmal etmiyorduk.
Bir şeyin doğruluğunu check ediyor,şarkıların sözlerinden çok
soundunu sevebiliyorduk falan filan...
Daha böyle gider de,fazla uzatmaya gerek yok.

Peki bu durum gerçekten de eleştirilecek kadar kötü bir şey miydi?
Yukarıda söyledim.Önceleri dalga geçmiştim ama sonradan fikrim değişti.
Hele yazının buraya kadar olan bölümüne bir baktım da ,ingilizceyi
sökmemize pek bir şey kalmamış.
Ufak bir gramer sorunu var gibi görünüyor o kadar.
Ancak dert değil.
"Am,is,are" triosu,bırakın okula gideni kazara okulun önünden geçmiş
olanın bile bildiği bir şey.
Belki irregular verbs'ler biraz sorun olabilir.
E o kadarına da kıçınızı sıkıp biraz ezber yapıverin.
Var mı öyle hem beş kuruş vereceksin,hem şoförün yanında oturacaksın
hem de halangilin kapısının önünde ineceksin.
Yok öyle şey!
Beş kuruş ödemeden yattığın yerden dil öğreniyorsun daha ne?..

İhtimal "Böyle de dil mi öğrenilir?" diyen olursa da şöyle derim:
Çocuklar nasıl öğreniyor?
Hiç,bir bir buçuk yaşındaki çocuğunu "gitsin biraz dilini öğrensin kerata"
diye okula gönderen birini duydunuz mu?
Ya da "kıyamam ben bu sıpaya" deyip eve öğretmen çağıranı?
Eee..
Onlar da işte böyle ufak ufak kaptıkları kelimelerle bir gün gürül gürül
konuşmaya başlıyorlar.
Yalnız kafam şeye takıldı..
"Döt"e..
Acaba onun yerine konacak kelime ihtiyacımıza cevap verebilecek mi?
Ağzımızı doldura doldura "dötümü ye!", "dötümün kenarı" ya da "aç da
dötüne gül" gibi lafları yine etkili bir şekilde kullanabilecek miyiz?
Araştırdım;sonuç sevindirici..
"Bottom, buttocks" ve benzeri kelimeler var.
Ama hiç biri onun yerini tutabilecek gibi görünmüyor.
Sadece "guts" diye bir kelime var ama devşirme gibi duruyor.
Denemek için buttocksu cümle içinde kullandım,ama hiç beğenmedim.
Mesela "buttocksumun kenarı" dedim ama hiç de öyle vurucu gelmedi
kulağıma..
Şahsi kanaatim başkaları da bu kelimeleri sevmez ve de kullanmaz.
Yani,"döt"ü bari kurtardık.

Not:Yukardaki inek resmine bir anlam yüklemeye çalışmayın.
Bir anlamı yok.Ben onun bakışlarının hastasıyım da,o yüzden
koydum.

6 yorum:

Evren dedi ki...

şimdi bu kadar kelama sadece inek şahane bakıyor yazacağım olmayacak ama gerçekten de bakışı yazını okuduktan sonra daha bir anlamlı geldi bana :)))

Gergin dedi ki...

Evren;
:)))
Neyse ben inek konusuna
girmeyeyim.
Ama gerçekten de bakışları
çok anlamlı.
"Çok" aynı zamanda "birden
fazla" anlamına..
Hayret,şaşkınlık (ama aşırı
değil)merak..
Velhasılı kabiliyetli inek..:))
Bir bakışla çok şey anlatıyor.
"Tek taşla,çok kuş"...:)))

cüzzamlı melek dedi ki...

evvelen sayın abicim,

ben inekte "ulan çağırdık bu teröristleri ama hangi kıçımıza sokucaz. sıçtık ak" serzenişinde bi sadrazam bakışı sezdim.
saniyen,
işbu sözlerimden kelli içeri tıkılırsam da görüşüme gelmezsen, bozuşuruz.
salisen ve esasen,
bugün bi evlendirme programı izliyorum. gözleri histerik histerik bakan bi kadın dakka başı "up oldum, down oldum, extra ordinary bişiler oldu" tipi cümleler kuruyo.
ulan, dedim, yurdumun evde kalmış kızları bilem ne kadder kültürlü.
helal olsun lan bu özal politikalarına.
bi sindi mi çıkmıyolar üstümüzden...

Adsız dedi ki...

evrenn.. sen onun bi de evlat edinilince.. sevinmiş kalpler saçan halini görsen =)

gergin..
seni de..
en azından üç dil bileceksin şiirine davet ediyorum..
ben ilk iki satıorını severim..
en azından üç dil bilceksin.. en azından üç dilde ana avrat düz gideceksin.. der..

ha ne olur o zaman..
dilini hiç karıştırmazsın..
pırıl pırıl kullanırsın ana dilini..
zaten nerde yabancı dili iyice hazmetmiş biri varsa..
o dile saygı da duymayı öğrenir..
mesela ben diyeceğim burda..karakterime uygun davranarak..
kendini beğenmişim.. evet.. ne olmuş...

çekirdek dedi ki..
neden feysi türkçe kullanıyorsun..
çünkü benim dilim türkçe..
ama ingilizcen çok iyi..
evet.. ama dilim türkçe..
anlamadı pek..
ilerde anlar mı...
bilmem..

hehehe.. bugün de.. şunu yaşadım..
hastam anadolumun kuzeydoğu bağrından.. kırsalından..
eşi de..
lehçeleri.. bariz yöresel..
hastam erkek olan.. =P.. biraz hastalık hastası.. ay ay ay diye çığlığı basıyor..
karısı.. birden dikleşti oturduğu yerde..
"bu herif beni de agresif ediyor dedi..
kurat beni gözünü seveyim doktore hanım.... =D...
severim senin agresifliğini dedim ben de..
ne diyeyim ...

neyse.. bu iş uzar gider..
hadi bayyy ... gittim ben..
atalet..

Gergin dedi ki...

Cüzzamlı melek;
Onu anca sen sezebilirdin
zaten..:))
...
İçeri girersen yalnız
olmayacaksın.O yoruma izin
verdiğim için benim de oralarda
olma ihtimalim kuvvetli.
İşin kötüsü aynı koğuşta olma
ihtimalimiz yok.
Üzgünüm ama "görüş" konusunda
sanırım iş yine Bekriya'ya düşecek.
...
Günün birinde lazım olur diye
o programları ben de izliyorum.
Senin zannettiğin gibi o
hatunlar evde kalmış falan
değil.Memelekette kendilerini
"taşıyacak" erkek bulamayanlar.
Yani adam beğenmeyenler.
Şahsen son umudum orasıydı ama
onları dinledikçe umutlarım
tükendi.
Onların ne bilgi ne görgü ne
de kültür seviyelerine ulaşmak
mümkün değil..:)))

Gergin dedi ki...

Atalet;
O şiiri biliyorum.
Biliyorum dedimse ezberden
değil.Ama hoşuma giden nadir
şiirlerdendir..
Aklıma gelse sözünü ettiğin
kısmını yazının altına koyardım.
...
Çekirdek daha ufak.
İlerde rayına girer;kafa
yormaya gerek yok.
...
Aslında lafın arasına yabancı
sözcük sokanlara da pek o
kadar kızmıyorum.
Gariplerim bu tarz konuşarak
ya da yazarak kolay yoldan
sınıf atlama,fark yaratma
peşindeler.
Hem bu tarz kendilerini daha
iyi pazarlamalarına olanak
veriyor;o yüzden işlerine
geliyor.
Hem de vatandaş da böylelerini
seviyor.Sade ve net konuşanın
bilgisinden şüphe duyuyor.
...
Esasında bu konu ile ilgili
söyleyecek çok lafım var ama
ciddi takılmak istemiyorum.
Ciddi adamdan da laftan da
sıkıldım doğrusu.Biraz zirzop
takılmak istiyorum.:))
O yüzden bu konu benim için
stand-by durumunda.:))))

Bak senin hastalar bile evrim geçirmiş.
Daha ne istiyorsun ki..:))