30 Ekim 2009 Cuma

Kadın soyunur,erkek gözünü bağlarsa..



Başlığa bakıp da buraya üşüşenleri uyarıyorum:
Okuyacaklarınızın iç gıcıklayıcı erotik bir yanı yoktur!
...
Mehmet Y.Yılmaz bugün köşesinde Salman Rüşdi’nin son
romanı Floransa Büyücüsü’nden bahsediyor.
Eski çağlarda, doğunun kentlerinden birinde kadınlar arasında
derin bir kıskançlığın yol açtığı dedikoduların toplumsal düzeni
sarsmaya başlaması üzerine şöyle bir çözüm bulunmuş:
Bütün kadınlar, bir günlüğüne üzerlerindeki her
şeyi,saçlarındaki tokalardan, iç çamaşırlarına kadar
çıkartarak sokağa çıkacak.
Haliyle bu durumda onları erkeklerin kötü emellerinden korumak
için de bir yol gerekli;o da bulunmuş:
Erkekler de o gün gözlerini sıkıca bağlayacaklar ve hiç
açmayacaklar.

Sonuçta fikir uygulamaya konulmuş.
Ve kentin tüm kadınları, zengini, fakiri, yaşlısı, genci,şişmanı,
zayıfı bir günlüğüne, birbirlerini oldukları gibi görme olanağına
kavuşmuşlar.Kimsenin kimseden bir fazlası ya da eksiği olmadığını
gördükleri gibi,kusursuz bir kadın olamayacağının da farkına
varmışlar.
....
Her ne kadar hikayenin sonu "onlar ermiş muradına biz çıkalım
kerevetine" tadında bitmiş gibi görünse de alınan sonuç bana hiç
ama hiç inandırıcı gelmedi.
Bir defa kadının uzun bir "haa" çekip çabucak meseleyi kabullenmesi,
ikna olması doğasına aykırı.
Biraz kafası yatar gibi de olsa yine de "ama"yla başlayan
mutlaka bir cümlesi,bir itirazı vardır.
Yani kadın n'apar eder oradan başka bir maraza çıkarmayı becerir.
...
Asıl ilgimi çeken kadınlara musallat olmasınlar diye erkeklerin
gözlerinin bağlanması..
Valla bu önlem işe yarayıp da hiç sorun çıkmadıysa şaşarım.

Evvela erkeğin bağlanması gereken yeri gözü değil "şey"i..
Hatta mümkünse bağlamak değil düğümlemek lazım.
Tıpkı gömleğe düğme dikerken ipin kıçına yapıldığı gibi.
Girdiyse çıkamasın çıktıysa,giremesin hesabı..

Yahu erkek kısmının gözünü bağlarsan resimdeki köstebek
gibi olur.Yani görmez ama bilumum alet edevat çalışmaya
devam eder.
Bu arada köstebeğin ellerine dikkatinizi çekerim;gayet bilinçli,
ne yaptığının farkında..Kalabalığı yarıp sanki daha evvel eliyle
koyduğu bir şeye ulaşmaya çalışır gibi.
E Erkek de zaten böyle bir şey işte..
Hem erkeğin işini halletmesi için görmeye ihtiyacı mı var?
"El yordamı" ne güne duruyor...
...
Bir an bu yöntem bizde de uygulansa nasıl olur diye düşündüm.
Ancak böyle bir şeyin olamayacağını fark ettim.
"Kör tuttuğunu öper" lafının edildiği yerde,ne mümkün!

10 yorum:

Adsız dedi ki...

şikayetim var.. önce...
yorum gönder yazısını her seferinde bulcam diye aranıp duruyorum ..
az daha ortalık yere taşısan...

kadınların "ama " cümleleri... doğru gözlem..
de.. erkeklerin gözlerini bağlamak yetmez.. bence de.. bellerinden zincirle eve bağlayacaksın...

hem de dışarda çıplak kadına gerek yok..

genel prensip olarak yapacaksın..=D..
diycem..

düşündüm.. yok bence.. en iyisi hiç karışmayacak karıştırmayacaksın...

atalet..

Gergin dedi ki...

Atalet;
Şikayet ettiğin şey beni
de rahatsız ediyor ancak
uğraşacak vaktim olmadı.
Şablon kodları biraz karışık.
Zaman ayırmak lazım.
...
Hikayede kadınları hizaya
sokana kadar bağlamışlar
ama sen her daim tehlikeli
diyorsun galiba..:))
...
Bağlıyalım da,niye eve?
"Lazım oldu çöz,işi bitti
bağla" gibi bir şey mi
yani..:))

Şarküteri dedi ki...

Yorumların sayısını gösteren yukarıdaki kutucuğa tıklayarak çözüyorum ben o problemi. Ayrıca "yorum gönder" yazısı da mı var?

Kadınların birbirlerini kıskanmaları ilginç geldi bana. Yahu üç aşağı beş yukarı aynı şeyler di mi? Kime göre, neye göre kusursuz güzellik arıyorlarmış o çağda? Cenıfır Lopez' in, Adriyana Lima' nın boy boy fotoğrafları mı varmış etrafta? Anlaşılan türkler gibi hamamları da yokmuş, yiğidin malı meydan larus' ta değilmiş.

Gergin dedi ki...

Y.E.C;
Aslında çözüm dedikleri
şey saçmalığın ağa babası..
Evet sayı açısından bakarsan
doğru,işe yarayabilir.
Herkeste kimi organdan bir
adet kimisinden iki adet var.
İlk bakışta kimsenin bir
başkasına imrenmesine gerek
yok gibi..
Ancak iş onunla bitmiyor ki.

Mesela memeler..
"Kes limonu,yarısı bir tarafa
yarısı diğer tarafa" olanı var.
Buna karşılık "kes greyfurtu"
kapsamına girenler de var.

Süzme yoğurt kesesi gibi
olanı da var,"kükremiş sel
gibiyim,bendime sığmam.."
gazına gelip yerçekimine
dikleneni de var.
Yani kafayı takacak çok şey
var.
Kısacası bana göre çözüm
dedikleri şey çözmekten çok
işi daha beter karıştırmaya
daha uygun..:))
...
Yorum meselesine gelince..
Herhangi bir bağlantıdan
gelenler senin gördüğünü
göremiyor.Sayfa yorumlar da
açık halde geliyor.O zamanda
senin dediğin yorum sayısını
gösteren kutu görünmüyor.
Yorumların bittiği yerde bir
tane de yorum gönder linki var.

SiL BaştaN dedi ki...

Burası Türkiye ve evet " Kör bulduğunu öper " Ülkemde bu kadar edepsiz diziler varken - Aşk-ı memnu, kış masalı vs.vs.vs.. ve bu kadar ahlaksızlık diz boyu olmuşken. Birde üstüne çocuk yapın diyen bir yönetim varken, aman aman kimse ne gözünü bağlasın ne de dışarı çıksın. OTURUN EVLERİNİZDE....

Selamlar,saygılar...

Oya dedi ki...

hocam..
kadınların ne yapıp edip maraza çıkaracakları konusundaki tespitinize %100 katılıyorum..
ancak kadınlar anadan üryan vaziyetteyken hakikaten uslu durmuş da olabilirler..
ama bunun nedeninin "birbirlerini oldukları gibi görme olanağına
kavuşmuşlar. Kimsenin kimseden bir fazlası ya da eksiği olmadığını
gördükleri gibi,kusursuz bir kadın olamayacağının da farkına
varmışlar." gibi bir saçmalık olduğuna inanamıyorum..
nedeni bence olsa olsa şudur:
etrafta erkek olmaması..
yani uğruna kıskançlık yapacakları bir erkeğin olmaması..
o kadın arasına 1 tanecik bile erkekcik koy..
bakalım ne olaylar çıkıyor..

neyse..
ben artık kadınların soyunmasına karşıyım hem!
kadınlar soyunmasın!
güzel ve ince kadınlar hiç soyunmasın!
hatta güzel ve ince kadınlara ölüüümmm!
hıh!
(ağlamayacağım.. ı ıhh.. ağlamayacağım!)

Sevgi Gibi dedi ki...

kendimi bir an için o kadınların arasında farz ettim de. valla kurtulamadım etkisinden, ay hala kurtulamıyorum :))
ama yok ben inanmıyorum bunlar birbirine baksın da "aa kız valla altın kaplama değilmiş bununki, benimkinin aynısı işte" desin. kesin bunların gözü bağlıydı :)
beş parmağın beşi de bir değil mevzu bahisine benzer bu.
hülasa,inanmadım, inanmamakta da diretirim.

Adsız dedi ki...

en uzun aralık bu mu ki..
yazılar arasındaki aralık??

atalet

cüzzamlı melek dedi ki...

ya bizden gizli gittin yeni bi blog açtın ya da
nerdesiiin?
:(((

Onuncu Köyün Adamı dedi ki...

Bi şekilde erkeklerin beyinlerinin bakışını düzeltmek lazım, ama bu hale boşunamı geldiler bunuda sorgulamak lazım.
Dallasa, aww ayıp diyen toplum ne hale geldi..