20 Ekim 2009 Salı

Ümidini mutluluğuna göre uzat.

mutlulugun resmi,dianne dengel

'Ümit, mutluluktan alınmış bir miktar borçtur.'demiş Joseph Joubert...
"Joseph Joubert" de kim birader diyen Google'a baksın;ben
üşendim bakmadım.
Gerek de yok zaten;akıldanenin biridir zahir,kim olacak da...
Neyse...

Bu lafı bugün Hıncal'ın yerinde gördüm.
İlk bakışta hoşuma da gitti;ilginç ve yerinde bir tesbit gibi geldi.
Sonra da ürktüm bu laftan.
Çünkü,benim gibi fazlaca ümit eden,buna karşın mutluluktan çok
da nasiplenmemiş,bundan sonra nasiplenmesi de zor görünen,hatta
bu kafayla imkansız olan biri olarak epeyce ağır bu borç yükünün
altından kalkabilir miyim diye düşündüm.
Malum,gelir-gider dengesi..
Öyle ya,alınan hibe değil borç.
Borç da bir anlamda geri ödeme taahhüdü;emanet.
Ya ödeyemezsem?
Bunun icrası,mafyası yani topuk işi var mı?
İlerde affa filan uğrar mı,takside bağlanma şansı var mı?
İşin kötüsü mutsuzluktan mutsuz olan,şikayet eden biri değilim ki..
Borç yiğidin kamçısı deyip çalışıp çabalayıp hesabı kapatmaya
uğraşsam..
Durum,"elle gelen düğün bayram;salla gitsin" durumu...
Valla kafam karıştı,işin içinden çıkamadım.
Baktım olacak gibi değil "ayağını yorganına göre uzat"
özdeyişinden esinlenip,ümidimi olası mutluluğuma göre uzatmaya
karar verdim.

Peki bu kafayla becerebilir miyim?
İşte ben bu soruya gülerim.
Hem de ağzımla değil,böyle durumlar için kullandığım bir başka
organımla..
...
Yukardaki resim Nazım Hikmet'in Abidin Dino'ya, "Sen mutluluğun
resmini yapabilir misin, Abidin?"sorusuna cevaben yapmış
olduğu resim.

Kimden borç aldığımızı bilelim dedim de,o bakımdan...

8 yorum:

Evren dedi ki...

http://www.mutlulugunresmi.com/ burada bilgiye de bir bak istersen, bir de buna http://www.diannedengel.com/
her ne kadar abidin dinonun çizdiği yerleşse de tablonun amerikalı bir ressama ait olduğunu dipnot olarak belirtmek istedim...

Gergin dedi ki...

Evren;
Ee sorup soruşturmadan
yazarsan bir gün öğretmenin
biri çıkar,blog mulog dinlemez
adamın kulağını sündürüverir.:))

İşin doğrusu yazıyı yazana kadar
bu tablodan haberim yoktu.
Önce boş bir çerçeve koyup "içini
Abidin Dino doldursun"diyecektim
ancak,bir ümit yaptığım araştırmada
bunu bulunca sayfaya koymaya karar
verdim.
Aslında A.Dino'nun yaptığına da pek
inanmadım.
Nedeni,Nazım Hikmet'in o soruyu
cevap almak için değil,imkansızın
altını çizmek için söylediğini
düşünmemdi.
Doğrudur yanlıştır bilemem,
ama bana öyle gelmiştir hep.
Üstelik A.Dino'nun cevaben yazdığı
şiirde de,resmi çizebileceğini
ancak bunun için olması
gerekenleri sıralar.
Ki "eğer"le başlayan o şartlar o
gün için gerçekleşmesi mümkün
olmayan şeylerdir.
Bir anlamda o şiirle bunu
yapamayacağını söyler.
Özetle, bu analizden yola
çıkarak kendimce A.Dino'nun
böyle bir tablo yapmış
olamayacağını düşündüm ama
yine de ukalalık edip görüş
belirtmeden sayfaya koydum.

Ancak ilginçtir,tabloda gördüklerimiz bize
hiç de yabancı şeyler değil.
Belkide kabullenilmesinin başlıca
nedeni de budur.
...
Düzeltme için teşekkür ederim.
Hala kulağımın acısı geçmese
bile..:))

Evren dedi ki...

bak şimdi o kadar sert mi olmuş tavrım... ben de hep A.dino imzalı diye düşünürüdm. sonra bir gün mutluluk üzerine yazacağım bir yazı için yaptığım minik çaplı bir araştırmada tesadüfü olarak karşıma çıktı aslında ve öğrenmiş oldum... haşa öğretmenlik değildir niyetim, sadece bendeki bilgiyi paylaştım...

ps: kulağının acısı geçti mi?

Gergin dedi ki...

Evren;
Son yorumdan sonra epey hafifledi.
Hafif bir kızarıklık kaldı o
kadar..:))
Onu da sürekli saçımın yan
tarafını düzeltiyormuş ayaklarına
yatıp elimle kapatıyorum..:))

siyah kelebek dedi ki...

Aylar önce bu resme dair bir yazı yazmıştım:

http://curcuna-siyahkelebek.blogspot.com/2009/06/fakir-ama-mutlu.html

Abii millet yazıyı okumayı bırakmış resmin kime ait olduğunu bana ders vermeye çalışmıştı.. Evet bu resmin bir yabancı ressama ait olduğunu bende idda etsemde benden ve sizden daha çok bilenler.. Hep bizim bilgimizin tersini söylediler..

EE neoldu? Sayın abimm bizim yazılar güme gitti yine primi resim yaptı Ressam kim? diye biz hala düşünelim.. Birileri çıksın bu resim falancanın deyip bizi bilgisiz kültürsüz araştırmacısız yapsın.. ama elinizi vicdanınıza koyun be millet..Ya yazdığımız yazı ne olcak.. ??

Resmi kim yapmış önemli değil..Bu resme bakınca alınan duygular ve kaleme dökülen yazılar önemli ..

Son: Bu resmi kim yapmış tartışması yıllar boyu sürer gider..Ama bu resim üzerine yazılmış yazılar asla es geçilmemeli..Bu resim üzerine yazmış olduğunuz yazı gerçekten hepimizin içinde olduğumuz durum.. Para az gider çok borçlar aldı başını gidiyo tek yapacağımız Allah yardımcımız olsun demek.. Kul sıkşmadan hızır yetişmezmiş Saygılar efendim..

Adsız dedi ki...

evet yazı yazılmış..
bu sevindirici ve ümit verici..
mutluluktan avans desek..

=)

atalet..

Gergin dedi ki...

Siyah kelebek;
Yazını ve yorumları okudum.
Fazla sinirlenip,kırıp
dökmeden durumu idare etmeyi
başarmışsın..:))
Bu arada yorumundan bir kaç
blog yazısı çıkar..
Yani bir kenara notumu aldım
haberin olsun..:))

Gergin dedi ki...

Atalet;
Tabi;avans diyebiliriz.
Tatilden dönüşünüz bekleniyordu
da..:))