23 Aralık 2009 Çarşamba

Hayranım ol!



Ne var;beğenemedin mi?
"Gelinle damat dans ederken aralarında ne konuştuklarını
merak edenler" gurubuna hayran oluyorsun da bana gelince
niye itiraz ediyorsun?
Neyim eksik?
...
Son günlerde bir hayran olma,hayran olmaya teşvik furyası var.
İstisnasız her şeye ama..
Hayran ol da,neyin hayranı olursan ol.
Ota boka ne denk gelirse artık.
Yahu bu toprağın insanına Allah muhafaza iyi niyetli de olsa bir
laf etmeye kalk,"sana mı soracağız,senden mi öğreneceğiz" diye
diklenir.
Üsteler,çok kafasını bozarsan da "sen kim oluyorsun;o da kim oluyor;
kilon kaça?" diye çıkışır.
Kendini eksizsiz gördüğünden bu tür müdahaleleri hakaret
sayar,kendine yediremez.

Peki "hayranlık" ne?
Özetle..
Neye hayransan bil ki onda sende olmayan var.
Yani eksiğin...
Sonuç olarak hayransan kendi eksiğine hayransın demek.
Bu durumda "hayran olma" hali bir bakıma ezikliği de çağrıştırmıyor mu?
Hatta biraz zorlarsam bu kelimenin hafiften teslimiyetçi bir yanı da var
derim.
E o zaman bu ne yaman çelişki?
Nerde kaldı o burnundan kıl aldırmama vaziyetleri,efelenmeler,afralar
tafralar?
...
Merak ettim;yoksa bu kelimenin içeriği mi değişti ya da ilave filan mı
yapıldı diye..
Acaba ben mi abartıyorum,yoksa "iletişim kur,abone/üye ol" filan
gibi anlamlara da mı geliyor diye..
Çünkü bazen öyle şeylere hayran olman isteniyor ki,onların hayranı
değil olsan olsan takipçisi olursun.
O yüzden TDK'ya baktım,gördüm ki öncesinde neyse şimdi de o.
...
Tabii bunları yazan birinin bir şeylere hayran olması mümkün değil.
Ancak bunun kötü bir yanı var.
Eğer toplumla ortak noktan yoksa toplumun dışına itilebilir,yalnız
kalabilirsin.
Abartmak gibi olmasın ama adama kız bile vermeyebilirler.

Kendimce onun da çaresini buldum.
Girdim feyse,açtım profilimi..
"Ulen ben sana hayran olmayayım da kimlere hayran olayım kerata" dedim,
kendi kendimin hayranı oldum.
Böylece bir eksiğimi gidermiş oldum.
Mutluyum!

UYARI..
Yanlış anlamaları önlemek bakımından küçük bir uyarı:
Daha iyinin daha güzelin hakkını teslim etmeye,onu takdir etmeye eyvallah..
Karşı cinsten birine sırf kadın ya da erkek olmasından dolayı hayran olmak,
ona da eyvallah.
Hiç birine itirazım yok.
Zaten itiraz etsek ne yazar..
O bakımdan isteyen istediğine hayran olsun,bana ne..
Bizimkisi sadece bir fikir.
İstersen "senin fikrini soran mı oldu,fikrini kendine sakla" de de..
Beni haklı çıkar!

20 Aralık 2009 Pazar

PazarLIK-Kadının küçüklüğü

Yani...
Değişen bir şey yok!
Çileden çıkarana kadar devam..

kadın,karikatür
(Piyale MADRA-Radikal)