25 Haziran 2011 Cumartesi

Su kemeri yapmayana kız mız yok!

ferhat ile şirin

Hüseyin Usta,karikatürdeki tırtılın haline bakıp "insanlar bunlardan
daha fazla yol katetmiyor mu?" deyip de Ferhat ile Şirin'i örnek
gösterince eskiden kalma abuk sabuk fikirlerim yine kafama üşüştü.

Efsaneyi okumadan önce Ferhat'ın dağa göbeğinden bodoslama dalıp
deldiğini düşünürdüm hep.
"Naapsın adamcağız,aç tavuk ambar deler" diye de arka çıkardım.
Hatta abartır,"söyleyin Şirin'e dağın arkasından çekilsin;ortada nikah
filan yok,bi sakatlık çıkarmayalım" demiş midir diye de merak ederdim.
Hani "hassas ruhlu bi adam mıydı acaba? " manasına..
Tabi işin aslı öyle değilmiş.
Çıkardığı işi gördüm;öyle zannettiğim gibi dağı göbeğinden tünel açar
gibi delmemiş,eteğinden teğet geçmiş.
Ama hakkını da yememek lazım;yaptığı iş tam manasıyla iğneyle
kuyu kazmak.
Adamın tek bir demir parçasıyla o kadar kanalı kazması için ya kafayı
yemiş olması lazım ya da sapık.
Dedik ya aç tavuk ambar deler diye..
Şahsen ben olsam bir metre bile kazmadan o kızın elli yerine elli bahane
uydurur,ele alınacak halini bırakmazdım;haliyleyle de kızdan vazgeçerdim.
Hem ben vazgeçmesem iş bittiğinde kız benden vazgeçerdi.
Öyle ya,o kadar çalışmaya karşılık eller kimbilir ne biçim nasır tutardı.
Ve de o nasırlı ellere kim ellettirirdi ki..
Ne demek istediğimi yolculukta tuvalete kadar dayanamayıp da çalı dibine
çişini yapmaya kalkanlar gayet iyi anlar.
Esas ilginç olan hemen her yerde buna benzer bir hikayenin varlığı..
Ortada bir kız,kıza hevesli birkaç kişi (tercihan iki) bir de su kanalı..
Artık kazarak mı getirirsin yoksa kemer yaparak mı orasını bilmem..
Mübarekler memleketi imar edecekler ya,işi yapacak olana kızı
vererek sponsor olmuşlar sanki.
Buna benzer başka bir su hikayesi de Antalya'da var.
Yalnız bunun diğerinden farkı ihaleye iki kişinin katılması..
Neticede birisi meşhur Aspendos'u yapıyor diğeri de hemen yanından
geçen su kemerlerini..
Tabii sonuç yine trajik..
Kral her iki yapıyı da beğenince kızı ortadan ikiye bölmeye kalkıyor.
Hikayenin tam burasında sapık ruhum tekrar devreye giriyor ve
"dikine mi enine mi?" sorusunu sormak geliyor içimden..
Hatta enine bölerse "altını alan mı yaşadı üstünü alan mı?" sorusu..
Şaka şaka..
Valla şaka..
Hem bi kere ben bu hikayeyi öğrendiğimde küçüktüm.
Hey Allahım ya...
Durup dururken yüzüm kızardı iyi mi..
Neyse..
Sonuç olarak bu hikayeleri dinleye dinleye ben de aynı taktiği
uygulamaya karar verdim.
Su getirmeyene kız mız yok!
Öyle "yok benim oğlum çok efendi,evden işe işten eve" hesabı
Telekom reklamını çağrıştıran ifadelerle çikolatayı kapan soluğu
yanımda almasın.
O çikolataları hap gibi tek tek yuttururum;yediği dayak da cabası..
...
Bak şimdi içime bi ateş düştü!
Ulen Allahtan daha yaşı küçük.
Derin bi oh çekeyim de..
Bir an kendimi kaptırdım da "gitti gül gibi kız" diye dövünecektim.
Sırtımdan öyle bi ter boşaldı ki..
Vazgeçtim ben bu işten,istemiyorum kanal kemer filan..
Hortumla idare ederim.
Gerekirse kuyudan çekerim.
...
En iyisi turşusunu kurmak mı ne?...

14 yorum:

cüzzamlı melek dedi ki...

ahah..
seninle tammamen aynı fikirdeyim gergincim. tammamen :))

HÜSEYİN USTA dedi ki...

Usta sağolasın çok güldüm,doğru bir
mantıkla baktığın zaman söylediğin
her şeye tamamen katılıyorum,ama aşk mantığın bittiği bir yerdir usta,on altı yaşimdayken yaşamıştım
ve çok iyi biliyorum,belki ferhat dağı teğet geçmişti ama inan ben o zamanlar tam ortasından geçebilirdim.

Çağlar dedi ki...

Ah abi ah. Sen hala gel benim turşumu kur baba diyeceğini sanıyordun değil mi. Ah abi, gelecek hıyarın biri, çalacak kızını, gidecek. O kadar. İstersen verme.

Adsız dedi ki...

bence sen bi de kızına danış ..
bakalım babasının bu kadar zora koşmasına ne diyecek..=)
atalet

Şarküteri dedi ki...

Ben bu kral babalardaki müsabakacı zihniyeti anlamıyorum abi. Kızımı, en çok güldürene vereceğim, yok kaf dağının ardından algida kornet getirene vereceğim vb. diyerek çeşitli müsabakalar tertipliyor. Televizyon yok ya o zamanlar, eğlence arıyor belli ki... Fakat sigortalı bir işi olan, emekli sandığına tabi olan falan demiyor nedense. Bu mudur babalık? Kaygılarını anlıyorum abi. Fakat çağlar çok acı konuşmuş.

gül dedi ki...

:))
yok yok bende oğluma dağ falan deldiremem bohcasını alsın gelcek olan :))
bide sayfada böyle yapılırmış buda bana kapak olsun :P

Pilli Petro dedi ki...

her baba içten içe kızını ele vermemekten yana iken kızın yaşı ilerledikçe üstüne para bile verebileceği kanaatine varabiliyor bendne söylemesi birikim yapmaya başlayınız :))

su beni kesmez şöle suyun üzerinde yüzen bi gemiciği olsa yeter :)

Gergin dedi ki...

Cüzzamlı;
Şu ara fikir yürütecek
halin mi var da..:))
Kandırıkcı!
Aynı fikirdeymiş,güleyim
bari...:))

Gergin dedi ki...

HÜSEYİN USTA;
İnandım.
Yaş:16
Vaziyet:"Allahını seven tutmasın"

"Sıra dağlar olsa gözünün
yaşına bakmazdım" desen yine inanırım.:))

Gergin dedi ki...

Çağlar;
Sağol,yorumunla çok
destek olmuşsun,
duygulandım doğrusu.
O kadarını biz de biliyoruz
zaten.
De...
Acaba "korkma,bişeycikler olmaz"
diyen olur da ferahlar mıyız
diye yazmıştık.:))
İmam nikahlı karıyı boşamak
kolay tabii..
Yorumunu bir gün sana yazmak
üzere saklayacağımdan emin ol.
:))

Gergin dedi ki...

Atalet;
Sana da teşekkür ederim.
Ne yani,Çağlar'la bir olup
beni bitirmeye mi çalışıyorsunuz?
:))
(Bunun nesine gülüyorsam artık..)

Gergin dedi ki...

Y.E.C;
Müsabakacı olmalarından
değil de kurnazlıklarından..
Tahminim bu kızlar öyle fazla
aman aman tipler değil.
Çünkü tarih bilgime göre
iyilerini diplomatik malzeme
olarak kullanmışlar.
Komşu ülkelerin oğullarına
verip dünür olmuşlar.
Zeytin dalı niyetine..
Hani bir terslik olursa
"ayıp oluyor dünür" diyebilmek
için..
Su tesisatı talep ettikleri
kızlar ise iç piyasaya yönelik
bir çalışma.
Yani bunlara "ihrac fazlası"
muamelesi çekiliyor zannımca..:))

Gergin dedi ki...

Gül;
Kusuruma bakma ama
şahsen ben bu yorumu yapan
anaya kız mız vermem.
Çünkü böyle düşünen ana-oğul
birbirine fena halde düşkün
olur.Maazallah perişan ederler
kızı.

Hem benimkinin bohçası yok,
tekerlekli bavulu var..:))
(Ayrıca kapak yapmak ne haddimize..)

Gergin dedi ki...

Pilli;
Hayatta olmayacak şey
yok.O yüzden mümkün değil
diyemem ama şu kafama göre
biraz zor.
Günün birinde olur a,kız
kurusu olursa "yahu git bi
gez dolaş,sosyalleş de,kendine
bi koca bul;yeter ama ya!..
Zaten anan yetip artıyor bir
de seninle mi uğraşacağım"
der miyim...
Sanki zor!..
Tabi yine de tedbirli olup
birikim yapmakta fayda var.
"Sakla samanı.." hesabı..:))