14 Nisan 2010 Çarşamba

Ver mektuplarımı...

facebook resim

Akşam NTV'de Radikal gazetesinin teknoloji yazarı Serdar
Kuzuloğlu vardı.
Haliyle konu internetti tabii..
Konuşmasında,internete gönderilen tüm içeriğin ilelebet
orada kalacağını,sildiğimizi zannettiğimiz şeylerin aslında yok
olmadığını,üstelik paylaşımsitelerine gönderilen içeriğin site
tarafından üçüncü şahıslarla paylaşabileceğini,üye olmakla bu
hakkı onlara kendi elimizle verdiğimizi falan anlatıyordu.
Aslında bunlar bilinmeyen şeyler değildi.
Zaten biz o içerikleri bilerek isteyerek yüklüyorduk oraya.
O bakımdan başlarda konu çok da ilginç gelmemişti bana..
Ta ki aklıma arka mahallede yaptığımız yazışmalar gelene kadar.
Arka mahalle dediğim,hani şu mesaj kutuları,mailler falan var ya,
oralar işte..
"Gözden ırak,biz bize" sandığımız yerler..
Milletin dedikodusunu yaptığımız,"böcüğüm,güzelim,kurabiyem
yerim seni" türünden muhabbetler yaptığımız yerleri yani..
Adamların aklına esse de, o maillere,mesaj kutularına,msn'ye
nasıl olsa bizden başkası okuyamaz rahatlığıyla yazdığımız yazıları
eskidenyedigimhurmalarsimdikicimitirmalar.com benzeri
bir adreste toplayıp da kullanıma açsalar nasıl olurdu?
"Nasıl olurdu"nun cevabını size bırakıp "nerdeee o eski günler"
diyorum.
Gizli kalmasını istediğin şey gizli kalırdı.
En kötü ihtimalle ağzı sıkı bir kaç kişi bilirdi,onlardan da sır
çıkmayacağını bildiğinden rahat olurdun.
Diyelim ki bir ilişkin var.
İlişkin devam ediyorsa zaten sorun yoktu.
Şayet biterse yine sorun yoktu,delilleri karartmak için herkes bir
birinin mektuplarını geri verirdi iş biterdi.

Şimdi?
-Al mektuplarını...Sen de ver mektuplarımı..
-Facebook!Sen de!..

6 yorum:

Evren dedi ki...

:) bir ferahlık duygusu hakim olmuş buralara... bir de bakışları meraklı bir kadın... hayırlı olsun :)

Pilli Petro dedi ki...

ben hala mektup yazıyorum gergin kimselere vermem ama mektuplarımı :)

Çağlar dedi ki...

eskiden buralar hep dutluktu mirim.
olmadı, olamadı işte.

cüzzamlı melek dedi ki...

"böcüğüm,güzelim,kurabiyem
yerim seni"

ba ba ba... çok romantik hareketler bunlar sayın gergin. teprikler :DDD

HÜSEYİN USTA dedi ki...

usta halk hizmeti yapmışsın önemli bir uyarıydı.

Şarküteri dedi ki...

Valla olur mu olur... Telekulak çetesinin bir üst versiyonu olur. Parayı bastıran istediği insanın özel hayatına girip merakını giderebilir. Ama okumayı seviyor olması lazım :) İşi gücü bırakıp gerekli gereksiz her bi boku okuyacak...